Dİ VENANZO (Gianni)

Dİ VENANZO (Gianni)

Dİ VENANZO (Gianni)

Dİ VENANZO (Gianni)

Dİ VENANZO (Gianni), İtalyan sineması başkameracısı (Ttramo 1920-Roma 1966). 1942’den sonra, özellikle, yeni-gerçekçilık akımının en ünlü yönetmenleri ile birlikte çalışarak, İtalyan sinemasının en değerli görüntü yönetmenlerinden biri oldu. Vis- conti’nin Ossessione (Saplantı) [1942], La Terra Trema (Yer Sarsılıyor) [1948]; R. Ros- sellini’nin Roma, Açık Şehir (Roma Cittâ Aperta) [1945] ve Paisa (1946); G. De San- tis’in Caccia Tragica (Feci Av) [1947]; V. de Sica’nın Milano Mucizesi (Miracolo a Milano) [1949]; M. Antonioni’nin II Grido (Çığlık) [1956], Gece (La Notte) [1960] ye Batan Güneş (L’Eclisse) [1961]; F. Fellini’- nin Sekiz Buçuk (Otto e Mezzo) [1S>62] ve Giulietta degli Spirili (Ruhların Guillietta’sı) [1965]; F. Rosi’nin Salvatore Giuliano (1961) ve Le Mani Sulla Cittâ (Kentin Üstündeki Eller) [1963] adlı filimlerini, son olarak da J. Mankievvicz’in The Honey Pot (Bal- Çanağı) [1966] adlı filmini çekti. (L) DİVERBİUM i. (lat. k.). Latin komedi¬sinde müzik eşliği olmadan, yüksek sesle söylenen bölümlere verilen ad. (Diverbium’- lar, altı ölçülü iambos ile yazılırdı. Müzik eşliğinde okunan veya şarkı olarak söyle¬nen bölümlere ise, cantica denirdi [Bk. CAN-
TİCUM.j) [L]

Rate this post
Rate this post

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*