wiki

ANTROPOLOJİ

A N T R O PO LO J İ; Aim .Anthropologie (f), Fr.
Anthropologie, İng. Anthropology. Zamânımızdaki
insanı ve fosilleşmiş insan iskeletlerini sistemli,
mukâyeseli yollarla ve fizikî görünüşlerinin
her cephesi ile inceleyen bilim dalı. Bu bilim dalı
ile uğraşan kimseye antropolog denir.
Antropoloji, insanı somatik yâni beden bakımından
ele almıştır. İnsanın kültür bakımından
incelenmesini etnolojiye, geçmişte yaşamış topluluklar
açısından incelenmesini ise, târih öncesi
bilimlerine bırakmıştır. İnsanlar, dil, din, ırk ve kültür
bakımından farklı oldukları gibi; renk, kafatası,
göz, yüz, burun, dudak, diş, saç ve vücut şekli
bakımından ve ayrıca, çekiklik ve göz kapak kıvrımlarına
göre de farklılık gösterir.Dünyâdaki çeşitli ırk ve milletlerin kendilerine
has morfolojik yapıları birbirlerinden farklıdır.
Hattâ biyolojik bakımdan bile (kan grupları gibi)
farklılık gösterirler. Bâzı millet ve ırklar birbirleriyle
karışarak eski özelliklerinden bir kısmını
kaybetmişlerdir.
Antropoloji mütehassıslarından bâzıları, eski
çağlardan kalma insan iskeletleri ile maymun iskeletleri
arasındaki kısmî benzerliğe bakarak, insan
ile maymun arasında ırsî bir münâsebet kurmağa
çalışmışlarsa da, İlmî bir delil ve senet gösterememişler
ve nazariyelerini isbât edememişlerdir.
Hücredeki DNA moleküllerinin yapısı, gösterdiği faâliyetler, meselâ, bir insanın parmak izinden
göz rengine, sesinden saçma kadar bütün bilgilerin
DNA’larda; bir elektronik beyne bilgi kaydeder
gibi kodlanmış olmasının anlaşılmış olması,
insanın yapısının nazariyeler ile çözülemiyeceğini
göstermektedir. İskelet yapısı bakımından
insana en çok benzeyen hayvanın maymun olduğu
Mârifetnâme’de ve İbn-i Haldun Târihi mukaddimesinde
de yazılıdır. Fakat hiç bir zaman
bir türün değişerek, diğer türe dönüşmesi görülmemiştir.
Hayvanlarda insandaki gibi insânî ruh ve aklın
bulunmaması, insanla hayvan arasındaki pek
çok farkların esâsını teşkil etmesine rağmen, materyalist
(maddeci, inkârcı) düşünce mensûbu bâzı
felsefecilerin insanın maymundan geldiği nazariyesini
(görüşünü) kesin ve isbatlanmış bir gerçek
imiş gibi kabûl etmeleri ve yoğun propagandaları,
İlmî kabûl edilmemiş ve her devirde reddedilmiştir.
Buradaki incelik; nazariye (görüş) ile hakîkî
ilim arasındaki farktadır. Nazariye ile ilim ayrı
şeylerdir. Nazariyenin İlmî hüviyet kazanabilmesi
için, isbât şarttır. Bu güne kadar insanın maymundan
veya mevcut maymunların insandan geldiğini
ispatlayan hiçbir İlmî delil ortaya konmamıştır.
Aksine; İlmî gelişmelerin tamâmı, Kur’ânı
kerîm’in bütün insanların ilk ceddinin Âdem
aleyhisselâm olduğunu bildiren hükmünü tasdîk etmektedir.
(Bkz. Darwinizm).

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir