wiki

Almendros, Nestor

(d. 30 Ekim 1930,
Barselona, İspanya – ö. 4 Mart 1992, New
York kenti, ABD), özellikle Eric Rohmer
ve François Truffaut’nun yapıtlarına katkısıyla
tanınan görüntü yönetmeni. 1978’de
Days o f Heaven (Cennet G,ünleri) filmindeki
çalışmasıyla en iyi görüntü dalında
Oscar-Ödülü kazanmıştır.
1948’de İspanya’dan Küba’ya göç eden
Almendros, orada birkaç yıl çalıştı. Tomás
Gutiérrez Alea ve Kübalı başka genç sinemacılarla
birlikte amatör filmler çekti. Bir
yıl Roma’daki Centro Sperimentale di Cinematografia’da
(bak. sinema okulları) bulundu;
daha sonra bir süre ABD’de ders
vereli. Orada, yeraltı sinemacıları Maya
Deren, Adolf as ve Jonas Mekas’la dost
oldu. 1959 Devrimi’nden sonra Küba’ya
döndü ve Castro yönetiminin ilk yıllarına
ilişkin çeşitli belgesel film çalışmaları yaptı.
Ama sinema sanayisinin işleyişini fazla bürokratik
bulduğu için Küba’dan ayrılarak
1961’de Fransa’ya gitti; orada kısa metrajlı
filmler ve televizyon filmleri çekti’.
Uzun metrajlı ve 35 mm’lik ilk çalışması
Eric Rohmer’in La Collectionneuse (1966;
Koleksiyoncu Kız) adlı filmiydi. Görüntii
yönetmenliğini üstlendiği Rohmer’in öbür
filmleri Ma nuit chez Maud (1968; Maüd’
nun Evindeki Gecem), Le Genou de Claire  (1970; Claire’in Dizi) ve Uamour Vaprésmidi’ydi
(1972; Öğleden Sonra Aşk). François
Truffaut ile birlikte Uenfant sauvage
(1970; Vahşi Çocuk), Domicile conjugal
(1070; Aile Yuvası) ve Les Deux Anglaises
et le continent (1971; İki İngiliz Kızı Avrupa’da)
filmlerinde çalışan Almendros daha
sonra, aralarında gene Truffaut’nun çok
tutulan filmi Uamour en fuite’nin de (1979;
Kaçak Aşk) bulunduğu çeşitli filmlerde
görüntü yönetmenliği yaptı.
Almendros’un çalışmalarının en belirgin
özelliği (eski İsveç filmlerini anımsatır biçimde
kullandığı) karakterlerin fiziksel çevreyle
ilişkisini güçlendiren parlak ışıklandırma
tekniğidir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir