(Jean-Baptiste), fransız ressam (Paris 1715 – Amsterdam 1783). Akademi’ye 1746’da ressam, sonra da resmen portre ressamı olarak kabul edildi. Düzenli bir biçimde Salonlar’a katıldı ve pastel çalışmalarına başladı. Ondan on yaş büyük olan Ouentin de La Tour, kaçıcı bir yüz ifadesini hızla kâğıda geçirmeye olanak sağlayan bu tekniğin yararlarını anlamıştı. Perronneau ise, hoşluktan çok kalıcılığı aradı, figürlerin duruşları, resmin atmosferi ve değerleriyle ilgilendi. Pastelin yanı sıra yağlıboya çalışmaları yapması ve daha melankolik bir kişiliğe sahip olması, sanatçının, La Tour’un karşı koyamadığı kolaylığa kaçma eğilimine kapılmamasını sağladı. Rakibinin atölyesini doldüfan zengin müşteriler kendisinden uzaklaştığından, Perronneau da, dönemin birçok fransız sanatçısı gibi, yurt- dışına siparişler aramâya gitti. İtalya ve Hollanda’ya yolculuklar yaptı ve bu ülkelerde birçok kez kaldı. Fransa’da, Bordeaux ve OrlĞans’da çalıştı (Daniel Jousse’ un portresi ve Güzel sanatlar müzesi’nde bulunan öteki yapıtlar). Yaşlılık izlerinin ihtişamlı bir dekorun ardından sezildiği Mme de Sorcjuainville’in portresi’nin (1749, Louvre) bir başyapıt oldyğu üzerinde görüş birliğine varılmıştır.
PERRONNEAU
19
May