(d. 10 Mayıs 1916, Phila- delphia), besteci ve müzik kuramcısı. Bütünsel dizisellik (total serialism) akımının başta gelen savunucusu olarak tanınır. Bu akımda müzik kompozisyonu yapılırken, oniki ton müziğinde olduğu gibi, 12 ses perdesinin hepsinin kullanılmasının yanı sıra ses yüksekliği, ses süresi, tını (ses rengi) ve ses genişliği üzerine ön düzenlemelerden yola çıkılır. Babbitt Mississippi eyaletindeki Jackson kentinde devlet okullannda okudu; daha sonra New York Üniversitesi’nde ve Prince- ton’da öğrenim gördü. Öğretmenleri arasında Amerikalı besteci Roger Sesşions da vardı. Babbitt, 1938’de Princeton Üniversitesi Müzik Fakültesi’nde öğretim üyesi oldu. Aynca matematik de okuttu. Matematie duyduğu ilgi hem geliştirmiş olduğu apsamlı kompozisyon kuramlannda, hem de yapıtlannda açıkça belli olur. Âyrıca Berkshire Müzik Merkezi’nde ve Darm- stadt’taki (Almanya) Uluslararası Tatil Kur- su’nda öğretim üyeliği yaptı ve Ulusal Sanat ve Edebiyat EnstitüSü’ne seçildi. 1959’da bu kurum tarafından ödüllendirildi. Elektronik müziğe olan ilgisi, Columbia-Princeton Elektronik Müzik Merkezi’nin yöneticiliğine getirilmesine yol açtı. Babbitt’in Composition for Synthesizer’ı (Synthesizer İçin Beste) onun tüm beste öğeleri üzerinde kesin denetim kurmaya duyduğu ilgiyi sergiler. Bu alet yalnızca yeni sesler çıkarmakla kalmaz, aslında bu tür bir denetimi sağlayabilmek için kullanılır. Philomel (1964), synthesizer’ı hem canlı, hem de kaydedilmiş soprano sesleriyle kay- naştınr. Araçları bakımından daha geleneksel olan yapıtı Piyano Partisyonları’dır (1957). Babbitt, Composition for Four Instruments (1948; Dört Çalgı İçin Beste) gibi oda müziği parçaları yazmış, Into the Good Ground (1949; Sağlam Toprağa) adlı filmin müziğini hazırlamış, bunların yanında solo parçalar ile elektronik yapıtlar bestelemiş oniki ton müziği ve elektronik müzik üzerine pek çok yazı yayımlamıştır.
Babbitt, Milton
16
Oca