PARÇALANMIŞ BİR TÜR
Burjuva dramı ve romantik dram tarafından üretilmiş tiyatro biçimlerinin çeşitliliğinden sonra, «dram» sözcüğü XX. yy’-da yaşamda hedeflenebilecek her şeyi konu alan oyunlar için genel bir tanım olarak kullanılır. Eleştirmen Peter Szondi’ye göre dram, XIX. yy sonunda bir bunalımdan geçer. Trajik bir şiirsellik içindeki kişilerin istemleriyle ilerleyen oyun, bir tür an-zayla karşı karşıya kalır. Sosyal durumun (Hauptmann, Brecht), geçmişteki güçlerin (Ibsen, Çe-hov) ağırlığıyla kösteklenen istemler düğümünden başka bir şiirsellik yayılır. Dramın dokusu parçalanmaya başlar, kimlikler erir, hareketin iç sıkıntılarına indirgendiği de olur (Godot’yu Beklerken, En Attendant Godot). İç çelişkiler (Thomas Bern-hard’m kendisiyle hesaplaşan kahramanlan), entrikayı ilerleten bireylerarası çelişkilerin yerini alır. Dramatik harekete canlılık veren başka dinamikler belirir.