BURJUVA DRAMI
Diderot’nun burjuva dramı fikrini dile getirmesinden de önce, Londra sahnelerinde yeni kahramanlar ve konular belirir:
1731 ’den itibaren Ingiliz oyun yazarı George Lillo, Latin ve İtalyan komedi türünün kahramanlan içinde benzeri görülmemiş bir tip olan tüccar Barnwell’i başarıya kavuşturur («Londralı Tüccar», The London Merchant). Çok geçmeden, Almanya’da (Lessing’in «Bayan Sara Simpson», Miss Sara Simpson adlı oyunu, 1755), Fransa’da (Louis-Sebastien Mercier’nm yazdığı «Jennevat», 1769) ve başka yerlerde bu yeni kahramanın taklitleri ortaya çıkar. İki Fransız yazar, Destouches ve özellikle Nivelle de La Chaussee, toplumsal koşullardan doğan çatışmaları konu alan «ağlamaklı komedi» türünü geliştirdi. «Yeni trajedi» tükendiğinden (Baba Crebillon, Voltaire), bu yeni komedi tarzı, burjuva seyirci kitlesini hedeflemekte ve onun sosyal ve aile içi hayatlarına bir ayna tutmaktadır.