çiçeklerin fizyolojisinden, genetiğinden çok morfolojisiyle (şekil bilimiyle) ilgileniyorum.
Kurutulacak bitki ve çiçeğin en iyi toplama zamanı yağışsız güneşli bir günün hatta çiğ düşmeyen gecenin öğle vaktidir. 11.00 – 15.00 arası günün en uygun saatleridir. Akşam üzeri çiçekler kapanma ve toplanma enerjisi içinde olduklarından çanakları istenildiği gibi koparılıp biçim verilerek prese konulamaz, rutubet de bu uğraşının ana düşmanıdır.
loplanan çiçek ve bitkiler büyük dikkat ve titizlikle ayıklanır, özel pres ve fırınlarda el değmeden kurutulur, kurutma bitki ve çiçeğin özelliğine göre değişmekle beraber hava şartlarına göre bir iki aylık bir süreyi gerektirir. Pres ve fırından çıkarılan çiçekler özel cınbızlarla tutularak tasnif edilir, kolleksiyonun bölümlerine zarflar içinde yerleştirilir. Rutubetten devamlı korunur. Çalışmaya geçileceğinde çıkarılmalıdır.
Bugüne kadar Kanser Derneği 1978, doğayı koruma vakfının Uluslararası Çiçek Sergisi Mayıs 1978, Kuşadası Kervansaray Oteli Ağustos 1978, İstanbul Üniversitesi, Orman Fakültesi Peyzaj Kürsüsünün düzenlediği Büyük İstanbul’un Ulusal Simpozyumu Ekim 1978 sergilerine katıldım. Akbank Sanat Galerisi İstanbul Ak Galerideki
Sergim ise 1 – 14 Aralık 1978’dedir. 20 – 24 Aralık 1978’de de Basel Türk Fuarının tekrarı olan Modeha 1978 Fuarına katılacağım.
Şehirlerin büyümesi, hava kirlenmesi, sanayi ve sosyal problemlerin getirdiği bunalımlar, trafik yoğunluğu, nüfus artışı, beton kitlelerinin şehirlerdeki hakimiyeti, apartman hayatı, yeşil alan yokluğu, yetersizliği gibi faktörler Dünya Tekstil Yapı Endüstrisinde doğaya dönük yeni desenler bulma çabalarını arttırmakta, hatta zorlamaktadır. Bu nedenlerle son aylarda desen çalışmalarına da yöneldim. Tamamen doğanın şekillendirdiği, renklendirdiği çeşitli çiçek ve bitkilere sanatımı da katarak Tekstil ve Yapı Endüstrisine Ege çiçek renklerinin armonisi Türk Köylü El Sanatları Esinlemesi yapıtları vermekteyim. Yapıtlarımın slaytları Ticaret Bakanlığı tarafından 24 Kasım 1978’deki Moskova Fuarına götürülerek Türk Pavyonunda desen çalışmaları olarak gösterilecektir.
Bu yapıtlar bölgesel çiçeklere göre adlandırılmıştır.
Hayıtlı, Ilgın, Bubeşce, Ilaf, Pıtırcık, İğnelik, Civanbıyığı, Dukkuk, Angeç, Kanyaşı, Gülibrişim, İzmir Cananı, Ketendereli, Bıtrak gibi.