fiıda Ayâsdfyâ dedik/ariiya Goethe: “Mimari; dönmüş bir ^ mus i kidir. ” gefâtVfyas^â^n tek kocirhin #«bè#dé 4 l^r^ôcuk^W Cê^àni :^kimi±a, àdüin İte tonözt ara da^ndinlmıştı. O çağının‘en Cübbelere kondurmuş- gözde tâpıtö&n^lçılışr &”f»arf4k oftir fM. S. t^çifnindê yamiyivernHV.. – ^ * ^Sï^J. ^èfiànsf Im^aratori? ftastîiiiànus atılışında sôfck&mnizi ék$ yarattığı
¡SatflkfeHé;> fÇérfèinë< girer, iri kubbenin ôirrôsfc1 esèrtertfï korten îiihMMîtma bir^cmak
aitindà üfr^in^ÔWur/.-* & KudôV<Mi Htàrèti daftar ağır ba^y©r. «MM»*»’ Nakkaş Şair S*î
Sürëyman ;‘MIÉeftii ânınisar… ‘Birden mia Mustâfa-Çelebi kitMarinda verbëlgeleiS^dÎlle-
meydan okurcasına bağırır: “Ey Süleyman! İşte rinbebıraktıklarınınözetirökrsaca şöy*e*w»rler:
seni geçtim”, sesi kubbe ve àuvaflara’Çarpar, ‘OaWSîféΫ:. 84, Meslekler: 52, Mêdrèsettr^;;53\
dèkülCï^dërin bïr sessizlik.. Né vàHkr yüzyıllar Öküma kHaplıkl&î: 7, Türbfcfef’r 22,.imaretİi&f:
sonra onu, ytkılmaktan kurtaracak ve ayakta 17, Hastaneler: 3/Suyolfon kenefler: G,
tutScafk Slirtan’iit elrylè – vurdüğu payandalar, Kdpruler;:llö/ Kervansaraylar«: 20,Saray1ar: 35, dfànmfâ^ctfâeaktir. êfHamamlar: 41; ..,. Bu ondört
7 Oysa Süleymaniye’nin iç dünyası nurlu bir «Üégi$fk tür mimarlık yapışsın cins belirtilmeden
âyd^ığıWçekici bir atmösferî barıridfrır: Sanki topTam^’ /<360′/‘ sayisım tutar. Ama O’nun
kuIuri Tanr ı$mâ ülaşrhas ı ve uçrftağa hazırlanması mührüfidekf adı fı as ılkazrlm ıştır, bilir misinizi
gibi.. Sodasız ve ôncesiFësirî gücün, “yafàdii- İştfc:*«hakiröl Fakie Mimar mm.” sfc : *
m iş” üsttirid^î salt etkisini ^èïdirircesine.. : r 5 r> Koca Sinan kırlık bir Örneği 99
Tuna Sınırında Selimiye * ^âffoda iken öteki dtmyriya /g&çer (9 ‘Nisan
KahüftVnîft’’ölömüy Sinan’a sert bir uyarı f4568)1 Gördüğü 5 ittel ve pac^şatf t^u^«ÂÎ%Yin
yerıtte geÇef {1566). Hemen kendi ağzından tor ünü 111. Murât’dihJŞair Saîmermér k ifâdesinde
vâfcffyesiniyazdırır. Vakfiyenin altındaki tanıkon OsnÀanltetë, “Gt^fl^bü demde*<$Handân, * IÇrî
friî^ltfeni«edisiıiin bâba adı “Abdullàh” yazièf- MiıWİ#ata Sinâfı.”* efeCedlyte’târihini: düşürmüş ,
dhvftglhç değil mı? Éftr$éhit oğlu ile iki ¿ferzi “996=1588*. ! * ? *
vâftlftr Süièymaniye yakıtlındaki evinin bahçesi 4 Ş‘™di oulü dinsel anıtıH^^yiıdarbuyyr^ı
fte^ gömülmesini vasi^etédersede y^amı uzun Sutearry ayakucunda kutan Mimar Sınan,; İrili,
sürer, çok şükür !.. -:‘ıijîr< ufaklltaştârrkübbeleri- âltindaÿatarlar. Ama
‘ ?€tëmantà batıf;politikasında : “Anadokı’nun Mtmai^ evinin bahçesiirfdekiy ‘ dört yanı’ açık,
iâvörtiüfmastTuna^dartb^at/’demiştir. Selimiye küçük kubbeli kabrinde.. Arılık ve Çıplaklığın
belki bu görüşün bir parçası gibi- coğrafyanın afçâkgörtüllü sadeliğini bürünmüşle Hani “Béni
kHttk kavşağındâ diktltoekiedif. Eser, f’seksen Târiıması nI ar. ” dër gibi.. Zaten üstünde admı
yaşifiââ” hâlâ emekli edjImemifïBaçrramar’in yâzàti bir levhay ıı bile çök! gör mü şler !.. Ulusal
üstafok son gür lüğüdür. – Mtrmer üstüne oyma ^Sinç/acaba hangi uykudadır ? Üstelik bö bina ve
“ters lâlesi” türlü hikâyelere yolaçar- Güzel ama yatiriannın çevrèsi téfi bir kàygisvzlik^ umursa-
htiysur bir kadının iJgi ve iilişkmliğinde… Üçer mâzfİk ve hattâ sarısızlık ördeğidir: Tânıtıcı^bir
* ayrı merdivenli miniaresiyle eşsiz*kubbesi kılavuzdan1Vazgeçin, bir doğru biîènlni bite çok