Harnpton Court’da Henry VHI.

Harnpton Court’da Henry VHI.
nesansını kolaylaştırdı, Bourgogne’lu bir gösterdi, sonra birdenbire Fransa’ya yaklaş- parr ile Edward VI Arasında adlı tabloyu
prenses ile evlenen naip Bedford’un gücü ^ öte yandan, kral Juther’ci öğretiyi çü- ve kralın hayatını yansıtan birçok resmr
dengeyi bir sure daha sağlamağa yetti. Fa- riitmege yöneldi ve Papalığı savunmağa baş- bu arada anmak gerekir, (l)
kat Orléans önündeki yenilgi (1428-1429) ge- |adl. Bu çalışmaları onun «din koruyucusu» . nvıınıl
rilemcnin ilk işareti oldu. Charles VlI’nın olarak ıkınmasın: sağladı. Yakışıklı, ila- Henry VŒ, W.
1535*te Philippe de Bourgogne ile uzlaşma- hiyat alanında derin bilgilere sahip, zeki vc (16)21. Söylentiye gore Henn sa>rın sı, İngilizlerin durumunu savunulmaz duru- atletik yapılı bir kişiydi. Rönesans çağının son esendir, fclızabetn ın ısmarıaaıgı ou uma soktu, Gloucester‘in yönettiği sertlik ta- bütün sanat türlerine yakınlık duyan ideal yunun kraliçenin babasını ye Anne ısoıeyn -raftarı grubun baskısı krala serüvenlerin dı- hükümdar tipini temsil ediyordu. Sanatçıları in öldürülüşünü anlatan bolumierınae yazacında kalma imkânını vermedi. Henry V’in korudu (1519 ve 1529’da sanatçılar onun i- rın uğradığı sıkıntı çok belirgindir, tu o sıralar önlediği anarşi, bütün İngiltere’de çjn 0(ja müziği yazdılar). Gittikçe ağırlığını HENRY (Charles), fransız bilgini (Bollwll-hızla yayılıyor ve korsanlık her yanı kasıp duyuran bir diktatörlük uyguladı, buna rağ- ıer> Alsace 1859-Versailles 1926). Deneysel kavurmağa başlıyordu. 1449-1553 Arasında, men müstebit bir hükümdar olmaktan ka- psikoloji, akustik, optik ve bilimler tarihi üst üste gelen karışıklıklar fransız sömür- çindlt özellikle Avam kamarasına sık sık alanında önemli çalışmalar yaptı. Başlıca gelcrinin tamamını kaybettirdi. Bu bozgun, başvurarak, korkutma yerine inandırma yo* eserleri; H. Cros ile birlikte yazdığı l’En-Ingiltere’de de kargaşaya yolaçtı. York’çu ıunu 5-ferek, ordu yerine millî milisleri kul- caustique et les Autres Procédés de Peinture parti yeniden toparlandı. 1453’te kralın bir lanarak Ülkeyi yönetti. chez ¡es Anciens (Balmumu, Boya ve Eski
oğlu oldu, bu durum verasec konusunda çı- ^ İnsanların Uyguladığı öbür Boyama Yön-
kabilecck entrikaları durduracak gibi goru- Catherine d Aragon dan doğan tek Çocuğu temlefis rıgg4j; Les Voyages de Balthazar
MtiuAfiti, Dir ciirp c pi ti n bffli nHî rfpnwsini MsTis. sülalenin scleceğı için sağlam öır ga- ^ \tonconys (Balthazar de
flhnianliïî- Yolculukları) [1887]; Wronski et V
, Opmiiï Musicale (Wronski ve MUzik Estet
medî Bu Théorie de Rameau sur la Musiq
vermesine yoÎaïti.”ïi s»VaSrU59 ve’ l461’de engel kralı kızdtrdı; Wolsey’in iktidardan au’nun Müzik Kuramı) [1887!. (L)
nüyordu. Bir süre snnrn kral aklı dengesini Mana, sülalenin geleceği için sağlanı bir ga- rffi Monconys (Balthazar de Monconys’in kaybetti. Bunu York taraftarlarıyle Lancaster rantı değildi, Kral bu yüzden 1529 da bo- yolculukları) [mi], Wronski et l’Esthétiqu* taraftarları arasında gittikçe artan bir husu- şanmağa karar verdi Karl V ın düşmanlığı- fWronski ve Miizik Estetiği) 1887];
met takip elti. Bu durum, USS’te iki Gül m ^ kazanmaktan çekmen papa^^Clemem Th(orie Ramea„
sur la Musique (Rame-
taraftarları arasında gittikçe artan bir husu- sanmağa karar verdi Kari V’in düşmanlığı-
met takip etti. Bıı durum, 1455’te iki Gül m kazanmaktan çekinen papa Clemens
savaşının başlarında bir iç savaşın patlak VII, boşanmayı onaylamak istemedi. Bu
vermesine volactı, İç savaş, 1459 ve 1461’de engel kralı kızdırdı; Wolsey ın iktidardan
yeniden başladî. Edward of York, Edward düşmesini de hızlandırdı. 153l’de Henry HENRY ’fransız kadın suslemecı
ıv up «¡u/ü vp TYun’inn’Ha raier Wa- VIII. infiilız kilisesini kendisini en buyuk tChamnaBney 1891*.). 1918 de rarıs e yerleşti.
IV adlide tac civdi ve Towton’da zafer ka- VIII, ingiüz kilisesini kendisini en büyük (Chaırmaeney 1 zandı. Sığınmış’ olduğu kuzeybatıda sıkış- dinî şef olarak tanımağa zorladı. Anne El tezgahlarıyle çalışan br dokuma atelye-
Fotfl. LA ROT’SHE
si açtı ve Francis jpurdain, Ruhlmann, Ma!- elektronik müziği birleştirme yoluna gitti, Piast ailesindendir. Büyük ve Küçük Lehis-
‘^.’ Ştevens, Dufrene, Pierre Chateau ile yarattığı türe «elektro-akustik müzik» adını tan’ı Silezya’ya banlayarak alman çiftçileri-
işbirliği yaptı; Modern Sanatçılar birliğinin verdi ve bu terim benimsendi. Bu alanda, ni aile dükalığına çekti <L)
kurucu üyesi oldu. Cenevre’deki S.D.N. sa- gerçek konser eserleri niteliğinde iki beste henky af ttrvn. hfvrv w„«ı
rayının büyük salonunu süsledi, ayrıca sı- yaptı; Bir Kapı re Bir İç Çekiş İçin Çe- jnR“ir mimarf OaîÎ Tvf 124?’
nemaların ve yolcu gemilerinin ıç «Uslcmc- {Memeler (1962) ve Tibetlilerin ölüler Ki- n!o v ,’ı 8 nıımarMAltl. yy >’ 2 5
lerinde çalıştı, (l) 1 , 1269 Yılları arasında Westminster manastı-
HEN
585
lerinde çalıştı, (l)

Rate this post
Rate this post

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*