Delvaux, Paul


Notice: Undefined index: tie_hide_meta in /var/www/vhosts/saglikdogasi.com/public_html/wp-content/themes/teknolojihaber2/includes/post-meta.php on line 3

Delvaux, Paul (d. 23 Eylül 1897, Antheit,
Liege, Belçika), gizemli bir zaman ve
mekân içinde betimlediği durağan figürleriyle
tanınan Belçikalı gerçeküstücü ressam.
Brüksel Güzel Sanatlar Akademisi’nde
mimarlık ve resim öğrenimi gördü. Ardından
Mimarlık ve Dekoratif Sanatlar Ulusal
Enstitüsü’nde ders verdi. Önceleri oldukça
gerçekçi manzaralar yaparken 1920’lerde
Dışavurumculuğa yöneldi. 1930’larda İspanyol
Salvador Dalı, İtalyan Giorgio de
Chirico, daha sonra da Belçikalı Rene
Magritte gibi gerçeküstücülerden etkilenetkilenmeye
başladı ve 1935’te bu akıma katılarak
Veriştik (Doğrucu) Gerçeküstücülük doğrultusunda
yapıtlar üretti. II. Dünya Savaşı
öncesinde gittiği İtalya’da bir gezi yaptı, de
Chirico gibi, gördüğü klasik mimarlık yapıtlarından,
mekân ve biçimleri özgürce ele
alan erken 16. yüzyıl maniyerist resimlerinden
etkilendi.
Delvaux’nun en tipik resimlerinden biri,
sıra olmuş üç çıplak uyurgezerin sanki
Delvaux
Pibli – Press
zaman içinde yürüyormuş gibi boş tapınakların
önünden geçişini gösteren “Yankı”
(1943) adlı tablosudur. “Mezara Konuş”
(1951) adlı yapıtında ise, iskeletleri gömen
başka iskeletleri gösterir. Delvaux, Avrupa’nın
birçok yerinde, Kuzey ve Güney
Amerika ile Afrika’da sergiler açmış, İtalya
ve Belçika’da önemli ödüller kazanmıştı

Rate this post

Notice: Undefined index: tie_hide_share in /var/www/vhosts/saglikdogasi.com/public_html/wp-content/themes/teknolojihaber2/single.php on line 65
Rate this post

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*