ç a ç a n olarak da bilinir ( ü .
IS 7. yy, Kore), Budacılığı Kore’nin devlet
dini yapmaya çalışan Budacı keşiş.
Kore’de rahip olduktan sonra 636’da Tang
hanedanının hüküm sürdüğü Çin’e gitti.
Yedi yıl boyunca burada Budacılığın öğretilerini
inceledi. Dönüşünde, Gautama Buda’ya
ait olduğu söylenen kutsal emanetleri
Kore’ye götürerek büyük heyecan yarattı.
O sırada Kore üç krallığa bölünmüştü.
Doğum yeri olan Silla’da Budacıların resmî
hiyerarşisi içinde en üst mevkiye getirilen
Çacang, Silla’nın örnek bir Budacı ülke
olduğunu ve öbür iki krallığın ona boyun
eğmesi gerektiğini yaymaya başladı. Devletten
aldığı yardımla, Çin’den getirdiği Buda
kalıntılannı korumak için Fang-yong-sa (sa:
“tapınak”) üzerinde dokuz sütunlu bir kule
inşa etti. Bu kule giderek Silla’da ulusal
bilincin simgesi durumuna geldi. Bununld
da yetinmeyen Çacang, Çin’deki Tang hanedanı
ile ‘Silla arasında dostluk ilişkilerini
güçlendirmek ve Silla öteki Kore krallıklanyla
savaşa girdiğinde, Çin’den yardım
alabilmek amacıyla Çin ile ilişkilerini geliştirdi.
Çacang, Budacılığı devletin resmî dünya
görüşü durumuna getirmek için de sistemli
bir program uygulamaya girişti. Bu ama’çla
uyguladığı kitleleri bilinçlendirme hareketi,
ulusal bir bilincin oluşmasına da yol açtı.
Pusan yakınlannda Tongdo-sa’yı kurarak,
manastırdaki yalın keşiş yaşamını halka
ömek göstermeye ve böylelikle genel ahlak
düzeyini yükselterek ulusal bilinci güçlendirmeye
çalıştı.
Çacang Yulsa,
25
Oca