Akid lügatte bağlamak, düğümlemek demektir. Hukuktaise —Mecelle’nin ifadesiyle— akid: Tarafeynin bir hususu iltizamve teahhüd etmeleridir ki icâb ve kabûlün irtibatından ibarettir.(2)Mecelle’de 104. maddede in’ikad tarif edilirken yer verilen«ber vech-i meşrû» kaydı gözönüne alınırsa iki tarafın iradelerininmutlak mânada birleşmesi ile fıkhi akid meydana gelmez.İradelerin anlaşması yanında şer’in bunu muteber sayması şartıvardır.Borç doğuran sebepler veya borcun kaynaklan başlığı altındayer verdikleri akdi hukukçular şöyle tarif ederler: «Birveya birkaç borcun doğmasına sebep olan bir hukukî muameledir.»(3)Bir başka tarif:«Bir hakkın inşâ, nakil veya nihayete erdirilmesi üzerindeiki iradenin anlaşması, birleşmesidir.» (4)Akdin bir nev’i olan bey’i (satımı) Mecelle şöyle tarif etmiştir:«Beyi’ malı mala değişmektir.» (Madde 105)Akdin Unsurları:Gerek umûmî olarak akdin ve gerekse onun bir nev’i olanbey’in tarifinden anlaşıldığına göre akdin vücut bulabilmesi içiniki veya daha fazla şahsın bulunması, bunların muayyen birmevzû üzerinde hukukî netice doğuracak bir anlaşmaya varmalarıve bu anlaşmanın fıkha göre muteber olması gerekmektedir.Buna göre bir akdin vücut bulabilmesi için şu unsurlara ihtiyaçvardır:Taraflar (akdi yapanlar)Akdin mahalliAkdin mevzûuAkdin rükünleri.1 — Akdi yapanlar:Akdi yapan iki taraftan her birinin tek veya müteaddit, asilveya vekil olmaları mümkündür.
Akid lügatte bağlamak, düğümlemek demektir. Hukukta ise —Mecelle’nin ifadesiyle— akid: Tarafeynin bir hususu iltizam ve teahhüd etmeleridir ki icâb ve kabûlün irtibatından ibarettir. (2) Mecelle’de 104. maddede in’ikad tarif edilirken yer verilen «ber vech-i meşrû» kaydı gözönüne alınırsa iki tarafın iradelerinin mutlak mânada birleşmesi ile fıkhi akid meydana gelmez. İradelerin anlaşması yanında şer’in bunu muteber sayması şartı vardır. Borç doğuran sebepler veya borcun kaynaklan başlığı altında yer verdikleri akdi hukukçular şöyle tarif ederler: «Bir veya birkaç borcun doğmasına sebep olan bir hukukî muameledir.» (3) Bir başka tarif: «Bir hakkın inşâ, nakil veya nihayete erdirilmesi üzerinde iki iradenin anlaşması, birleşmesidir.» (4) Akdin bir nev’i olan bey’i (satımı) Mecelle şöyle tarif etmiştir: «Beyi’ malı mala değişmektir.» (Madde 105) Akdin Unsurları: Gerek umûmî olarak akdin ve gerekse onun bir nev’i olan bey’in tarifinden anlaşıldığına göre akdin vücut bulabilmesi için iki veya daha fazla şahsın bulunması, bunların muayyen bir mevzû üzerinde hukukî netice doğuracak bir anlaşmaya varmaları ve bu anlaşmanın fıkha göre muteber olması gerekmektedir. Buna göre bir akdin vücut bulabilmesi için şu unsurlara ihtiyaç vardır: Taraflar (akdi yapanlar) Akdin mahalli Akdin mevzûu Akdin rükünleri. 1 — Akdi yapanlar: Akdi yapan iki taraftan her birinin tek veya müteaddit, asil veya vekil olmaları mümkündür.