Coburn, Alvin Langdon


Notice: Undefined index: tie_hide_meta in /var/www/vhosts/saglikdogasi.com/public_html/wp-content/themes/teknolojihaber2/includes/post-meta.php on line 3

Coburn, Alvin Langdon (d. 11 Haziran ı
1882, Boston – ö. 23 Kasım 1966, Rhos-onŞea,
Denbighshire, Galler), ABD asıllı
İngiliz fotoğraf sanatçısı. İlk soyut fotoğrafları
çekmiştir.
Fotoğraf çekmeye sekiz yaşında, yaşgünü
hediyesi olarak alınan bir fotoğraf makinesiyle
başladı. Ama fotoğrafa ciddi olarak,
1899’da ünlü fotoğrafçı Edward Steichen’Ie
karşılaşmasından sonra eğildi. Aynı yıl iki
önemli sergiye katıldı. 1902’de çalışmalarını
sergilemek üzere New York kentinde bir
stüdyo açtı, ABD’li fotoğrafçıların kurdu- j
ğu, fotoğrafın bir sanat olarak kabul edil- ] mesi için çaba gösteren Photo-Secession
Grubu’na(*) seçildi. Ertesi yıl da, daha
önce bir grup İngiliz fotoğraf sanatçısının
aynı amaçla oluşturdukları Linked Ring(*)
adlı topluluğa katıldı. Bir yıl kadar Photo-
Secession Grubu’nun önde gelenlerinden
Gertrude Kâsebier’in New York’taki stüdyosunda
çalıştıktan sonra Boston’a döndü.
Orada keşfettiği Japon sanatçı Sesşu’nun
mürekkeple yaptığı resimlerden etkilendi.
1904’te ünlü kişilerin fotoğraflarını çekmek
üzere bir anlaşma yaparak Londra’ya
gitti. Unutulmaz portreleri arasında George
Meredith (1904), Auguste Rodin (1906) ve
Henry James’in (1906) fotoğrafları sayılabi- j
lir. Ayrıca, Rodin’in ünlü heykeli “Düşü- t
»web teoremi 68
(i Adam” gibi çıplak olarak poz veren
orge Bernard Shaw’un da fotoğrafını
eti (1906). Coburn’ün portreleri Men o f
ırk (1913; Ünlüler) ve More Men o f Mark
)22\ Başka Ünlüler) adlı kitaplarda yanlandı.
1913’te “New York’a Tepeden
“Ahtapot, New York”, Alvin
Langdon Coburn’iin fotoğrafı, 1912
The International Museum of Photography,
G e o rg e Eastman House
Bakış” adlı, yukarıdan çekilmiş sokak görünümlerinden
oluşan beş fotoğraflık bir sergi
açtı. Bu fotoğraflarda, özellikle de “Ahtapot,
New York” adlı yapıtında, yeni bir
perspektif kullanımı ortaya koyuyor ve
soyut modele ağırlık veriyordu. Kısa bir
süre sonra bütünüyle soyut fotoğrafa yöneldi.
Bu fotoğraflarını, kendisi gibi Kübizmden
ve Gelecekçilikten etkilenmiş bir grup
Vortizm yanlısı İngiliz yazar ve ressamına
bir gönderme yaparak vortograf(*) diye
adlandırdı. Bu resimler, fotoğrafçıların da
aynı kübist ressamlar ve heykelciler gibi,
uzayı soyut kompozisyonlara bölebileceklerini
kanıtlama girişimiydi.
İngiltere’ye yerleşen Coburn 1920’lerde
gittikçe daha çok gizemcilikle ilgilenmeye
başladı. Tinsel amaçlar uğruna bıraktığı
fotoğrafçılığa 1950’lerde yeniden döndü,
“Ağaç İçi” (1957) ve “Yansımalar” (1962)
gibi gizemli, anlaşılması güç yapıtlar verdi.

Rate this post

Notice: Undefined index: tie_hide_share in /var/www/vhosts/saglikdogasi.com/public_html/wp-content/themes/teknolojihaber2/single.php on line 65
Rate this post

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*