(d. y. 1460, Oudewater – ö.
13 Ağustos 1523, Brugge, Felemenk), Brugge
okulunun son büyük ressamı.
Brugge’a gitmeden önce, Haarlem’de
A. van Ouwater’in yönetimi altında çalıştığı
ve ilk dönem üslubunu burada geliştirdiği
sanılır. 1484’te girdiği Brugge’daki Aziz
Luka Loncası’nın 1501’de başkanı oldu. İlk
yapıtlarından “Çarmıhta İsa” (1480, Ulusal
Galeri, Londra) ve “İsa’nın Doğumu” (Güzel
Sanatlar Müzesi, Budapeşte) Ouwater
ve Geertgen tot Sint Jans’ın temsil ettikleriHaarlem geleneğini yansıtmakla birlikte,
David’in üstün renkçilik anlayışının belirtilerini
de taşır. David, Brugge’da van Eyck,
Rogier van der Weyden, Hugo van der
Goes gibi sanatçıların başyapıtlarını inceledi
ve Hans Memling’in etkisi altına girdi.
“Madonna Triptiği” (y. 1495-98, Louvre
Müzesi, Paris) ve “Madonna Tahtta Melek-Davenport’un öbür önemli yapıtları arasında
Statistical Methods with Special Reference
to Biological Variation (1899; Özellikle Biyolojik
Değişikliklere Uygulanabilen İstatistik
Yöntemleri), Eugenics (1910, Öjenik) ve
Body Build and Its Inheritance (1923; Vücudun
Yapısı ve Kalıtsal Özellikleri) sayılabilir
David, Gerard
12
Tem