Arp, Jean
Fransız ressamı,heykelcisi ve şairi'(Strasbourg1886-Basel 1966). XX. yy. öncü sanatının başlıca temsilcilerinden olan Jean Arp, Weimar (Almanya) Akademisi’ni ( 1905-07) bitirip, 1908’de Paris’e giderek Julian Akademisinde sanatını geliştirdi. 1909’da İsviçre’de Paul Klee’yle tanışıp, 1912’de Münih’te Kandinsky’yi ziyaret ederek, aynı yıl Blaue Reiter (Mavi Binici) topluluğuna katıldı. 1913’te Berlin’de heykellerini dışavurumcu sanatçıların ErsteHerbstsalon’undu (İlk sonbahar sergisi) sergiledi. 1914’te Paris’e dönüp, aralarında Pablo Pi- casso’nun da bulunduğu Guillaume Apollinaire’in sanatçı çevresiyle ilişki kurdu.
1915’te Zürich’te soyut, doğrusal çizgili nesneler sergiledikten sonra, değişim yasalarına dayanan düzenlemeler yapmaya başladı. 1916’da, Zürich’te Hugo Bail, Richard Huelsenbeck, Marcel Janco ve Tristan Tzara’yla birlikte Dada hareketinin kurucuları arasına katılan Arp, dadacıların yayınlarına hem şiirleri, hem de çizgileriyle katkıda bulundu. 1917’den başlayarak, boyalı tahtadan kabartma dizileri yapmaya başladı. Sophie Taeuber’le (sonradan evlendiler) birlikte geometrik parçalardan büyük kolajlar gerçekleştirip, 1919-20’de Max Ernst’le birlikte Köln’de birkaç dadacı girişime katıldı. 1923’te Kurt Schwitters’in dergisi Merz’e katkıda bulundu ve 1925’te El Lissitzky’yle birlikte, bütün çağdaş sanat hareketleriyle ilgili bir çalışma olan Sanatın Izmleriad\\ kitabı yayınladı. Gerçeküstücülere katılıp, 1926’da Paris yakınlarında Meudon’a yerleşti. 1930’da, Cercle et Carré (Daire ve Kare) topluluğuna katılıp (1930), uluslararası sergilerine resim verdi. 1931 ‘de Paris’te Abstraction-Création (Soyutlama-Yaratma) topluluğunun kurucu üyeleri arasında yeraldı.Renkli kâğıt parçalarını kesmek yerine parçalayarak, raslantısal biçimde yeniden birleştirmeye (yırtık parçalar bir kâğıt zemin üstüne atılıp, biçim almaları sağlanıyordu) dayanan yeni bir kolaj türü yarattı ve “Yırtık Kâğıtlar” adıyla sergiledi. 1930 başlarında “organik somutlaştırmalar” (soyutlama teriminden akım çağrıştırdığı için kaçındı) diye adlandırdığı organik biçimlere dayanan heykeller yaptı.
Jean Arp’m mermerden İnsan Somutlaştırması (1934), temel organik biçimlere dayanan “Somutlaştırmalar” adlı bir dizi heykelinden biridir. Dada akımının kurucularından olan Arp, heykel yapmaya 1930 yıllarında başlamıştır.