çoğu fransız bestecilerin vokal yapıtlarına, küçük bir bölümüyse İtalyan müzikçilerin bestelerine ait elyazması ve basılı nota koleksiyonu (XVII. yy.’ın sonu – XVIII. yy.’ın başı). François Fossard’ın oluşturmaya başladığı koleksiyonu, 1684’ten başlayarak kralın müzik kitaplığını yöneten AndrĞ Dani- can Philidor zenginleştirdi. Bir bölümü Louis XIV’ün kitaplığında kalırken, bir bölümü de onun oğlu Toulouse kontunun kitaplığına geçti. Kralda kalanlar, Devrim’
den sonra, Versailles belediye kitaplığı’
na ve Paris konservatuvarı’nın kitaplığına verildi. Konservatuvardaki bölüm,’daha sonra Biblioth6que nationale’e devredildi. Yaklaşık 300 ciltten oluşan “Toulouse koleksiyonu”, kral Louis-Philippe’e düştü: onun ölümünden sonra Paris’te satıldı (1852). Ciltlerin çoğunu W. Hope aldı; bunlar sonradan Tenbury’deki (İngiltere) St Michael’s College’ın kitaplığına geçti. 1978’deki bir, müzayedede dağılan bu koleksiyonun bir bölümü Biblioth6que natio- nal’e döndü. Philidor koleksiyonu, fransız klasik müziğini (motetler, histoire sacrâe’
‘ler, lirik trajediler, baleler, divertimentolar, kantatlar) inceleyenler için, var olan belgelerin en önemlisidir.
Philidor koleksiyonu
19
Haz