Seurat, Georges____________________
Fransız ressamı (Paris 1859-ay.y. 1891). Paris’te Ulusal Yüksek Güzel Sanatlar Okulu’nda öğrenim gören Georges Seurat, Lyon müzesinin süslenmesi çalışmalarında Puvis de Chavannes’a yardım etti. Chevreul’ün renklerin eşzamanlı karşıtlığı yasalarını, optikle ilgili çeşitli konuları ve Delacroix’nın kuramlarını incelemesi sonucunda yeni izlenimciliği yarattı: Kompozisyonunun (ister durağan, ister eğik ve eğri çizgilerle hareketlendirilmiş olsun) ve resim tekniğinin sistemli bir düzenlemeye bağlanması; renklerin bölünüp, seyircinin gözünde optik karışım yaratacak biçimde yan yana fırça vuruşlarıyla kullanılması (Yıkanma, 1884, Tate Gallery, Londra; Crandejatte Adasında Yaz Mevsiminde Bir Pazar Günü, 1884-1886, Art İnstitute, Chicago; Poz Veren Kadınlar, 1887, Barnes Vakfı; Sirk Geçidi, 1887- 1888, Metropolitan Museum, New York; Le Chahut, 1890, Kröller-Müller müzesi, Otterlo; Sirk [tamamlanmamıştır], Louvre müzesi). Bu arada, desenlerinde (tas- lakniteliğinde ya da bağımsız çalışmalar) de çarpıcı ışık- gölge etkileriyle yalın bir kesinliğe ulaşıp, bütün bölme- cileri, kübizmi, fütürizmi, De Stijl grubunu ve Bauhaus konstrüktivislerini önemli ölçüde etkiledi.