wiki

Zorlama Halinde Zinanın Cezası

Şâfii mezhebindeki kuvvetli görüşe, mâliki mezhebine, Ebû Hanife’nin son görüşüne, İmam Muhammed ve Ebû Yûsuf’a göre bu durumda zina eden erkeğe de had gerekmez. Bu görüşün delili: Zorlama ve tehdide maruz kalan kimse cinsi arzusunu tatmin etmek için değil, felâketten kurtulmak için bu çirkin fi’li işlemiştir, hadler şüphe bulunduğu zaman düşer, zorlama da bir şüphedir ve haddi önler. «Zorlamanın vücudun uyanmasına mâni olacağı…» şeklindeki itiraza şu cevap verilebilir: Tehdit işlemeye değil, işlememeye yönelmiştir, şu halde istenen yapıldığı takdirde korkulacak bir tehlike yoktur, bu ise vücudun uyanmasına mâni olmaz. Kezâ haddin tatbik edilebilmesi için, iradeye ve tercihe bağlı bir sebeple meydana gelen cinsî arzunun tatmin edilmiş olması gerekir, bu arzuya, zorlama sebebiyet vermemiş olmalıdır, zorlanan kimsenin zinasında bu şart bulunmadığı için had de gerekmez. (128)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir