wiki

Sanat Cimnastiği

Sanat Cimnastiği

Gorev cimnastiğinde Alman Boaterens

Chler Hastatt’lı Montreal’de ikinci

olmuştu. Resimde onu denge, aletinde

goruyorsunuz.

SPOR

Yana doğru yatık hareketler

SANAT CtMNASTİĞİNDE OTUM:

Yer hareketlerinin bazı bolum ve

bağlantılarında veya butun seri boyunca

uytım noksanlığından oturu sunu

(ifa) kesintileri yapılır. Genellikle uyum

kelimesini zorunlu serilerin acıklayıcı

tablolarında ve belli hareketlerin uyumlu

bir bicimde bağlanması soz konusu

olduğu zaman goruruz.

Uyum sozcuğu sozluklerde şoyle

acıklanır: Uyuşum, anlaşma – uzlaşma,

bir butunun parcalan ilet olan gercek

ilgisi Muzikte ceşitli ifade de tonların

birliği, tek bir tonun birliği diğerleri ile

karşılıklı olan ilişkisi.

Arthur GANDER

SANAT CtMNASTİĞİNDE RİTİM:

Sanat cimnastiğlnde hareketin ritmi,

hareket ≪butununun zaman yonunden

dinamik bir kalıbıdır. Cimnastikte

ritim kavramı sozcuğunden, hareketlerde

bağlantıma gfcClci duzenini anlarız.

Seri vurgular arasındaki değişme ile yapılır.

, ‘

BağlantjE seripin duzeni, vurguların

değişimi ^ beliren değişiklikler tamamen

tetaukyonden yapılan doğru

r*

“, ■’/•: ‘ L> ■■ , ■”‘

DUNYASI 1

ı ^ r

Sanat Cimnastlgl

nsı.dortte’ucu veya tamamını icine alabilir.

omr hareketi ya da serilin duzeni

lenmesi orjinalite olarak etki bırakmalı,

. aeri icerisinde onceden tanınan hareketler

cok iyi şekilde bağlanmalı ve guzel

olduğa icin heyecan duygusu uyandırmalıdır.

Orjinalitenin zorlukla .hic bir;

. ilgisi yuktur.. Yarışmacı ancak kurgu

(teşkil) da orjinalitden iyi puan alaM-

1If. r -■■■ •’ ;

Vlrtip≪tett≪! u l not ileğ^rlanıllin^esİt;

, ^ilgilidir. . Mftzflk; :

dil, hareket s*ni%, dans, cimnastlk gt*.’

bi, sanatın her cesiunde bu işi fen. ust

duzeyde ‘ uygulayan ustalar (VJrtiozlao

vardır. Usta, sanatım aiıgılmışlığm, d*-

Eşli cimnastlk gosterileri

t

rVr

f

Sanat cupnastiği acısından orjinaliteyi

konuşacak olursak şunlah soyleyebiliriz.

Yeni hareket formları, hareketleri

yeni bir tarzda bağUyah bağlantılar şimdiye

kadar tanına gelmiş ye bilinen olculeri

aşmış iseler orjinaldirler. Yalnız

orjinallik belli bir hareketi, serilin ya-

D6ttge dtUtışW (yan planor)

– ‘ • ‘ ‘ ” ‘ \ ■

bir ye&ackle uygulayan M-

^ teknik olarak n e ‘

kftdttf İti ≪ala* v*,|İ*:# tı*ı tte ne kadar

o <fe#e ≪stala§ır. Dans

i edeft ≫i* kısan/bareketterdeki ifadeyi kowe

iyt ^ sekiWe uy-‘ –

#u1≪hmi . ’ ifadesidir.

Oyuncu u s t i H ^ B i o y u n u n

e^ ttst Bu ar

Iğyt’ .fe^&rina. his*.’

si uyandırır. Bu saoat eiRinastiği icinde 1

gecerlidir. Tarı&oıaeı kametleri kıyrak,

İncelikle eorluklan kolayca aşarak rizikolu

hareketleri dinamikbir şekilde gozleri

kamaştırırcasına, yapılabilmesidir. : ■

Cok kolay hareket forn^irmın virtiozite-‘

sİ bu anlamda kolayca anlatılabilir.

Cimnastikte koşu

  1. 25
  • V, :

m

Cimnastik Deyimleri SPOB

Ucmalı takla, uzanma kipeleri,

elliaşma, erişmek ve saltolann

adlandırılması:

Yukanda ahlatılan deyimlerin tanımı

aşağıdaki şekilde yapılmıştır.

PARALEL:

one veya arkaya yapılan saltolar

cubukların alt Ve ustunde yapılırlar. Bu

hareketler amutta duran cimnastikcinin

belU yuksekliğinde yapılmalıdır. Erigmek

Ve alt ucuşlar belli yuksekliğinde

yapılmalıdır. Erişmek ve alt ucuşlar kollardan

cubukların altına inilerek veya

ayaktan kollara cıkılarak yapılır.

HALKA: ,

Taklalar bağlantı icin yapılırlar.

Bunlar gergin ve bukulu olarak one ve

geriye yapılırlar. Halkada salto yapılması

icin eller aynı zamanda halkayı

bırakmalı donme anında omuzlar halka

yuksekliğinde bulunmalıdır. Salto yapılırken

vucut duşey duruma (halka iplerine)’

ulaşmadan tutuş cozulmelidir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir