Sanat Cimnastiği
Gorev cimnastiğinde Alman Boaterens
Chler Hastatt’lı Montreal’de ikinci
olmuştu. Resimde onu denge, aletinde
goruyorsunuz.
SPOR
Yana doğru yatık hareketler
SANAT CtMNASTİĞİNDE OTUM:
Yer hareketlerinin bazı bolum ve
bağlantılarında veya butun seri boyunca
uytım noksanlığından oturu sunu
(ifa) kesintileri yapılır. Genellikle uyum
kelimesini zorunlu serilerin acıklayıcı
tablolarında ve belli hareketlerin uyumlu
bir bicimde bağlanması soz konusu
olduğu zaman goruruz.
Uyum sozcuğu sozluklerde şoyle
acıklanır: Uyuşum, anlaşma – uzlaşma,
bir butunun parcalan ilet olan gercek
ilgisi Muzikte ceşitli ifade de tonların
birliği, tek bir tonun birliği diğerleri ile
karşılıklı olan ilişkisi.
Arthur GANDER
SANAT CtMNASTİĞİNDE RİTİM:
Sanat cimnastiğlnde hareketin ritmi,
hareket ≪butununun zaman yonunden
dinamik bir kalıbıdır. Cimnastikte
ritim kavramı sozcuğunden, hareketlerde
bağlantıma gfcClci duzenini anlarız.
Seri vurgular arasındaki değişme ile yapılır.
, ‘
BağlantjE seripin duzeni, vurguların
değişimi ^ beliren değişiklikler tamamen
tetaukyonden yapılan doğru
r*
“, ■’/•: ‘ L> ■■ , ■”‘
DUNYASI 1
ı ^ r
Sanat Cimnastlgl
nsı.dortte’ucu veya tamamını icine alabilir.
omr hareketi ya da serilin duzeni
lenmesi orjinalite olarak etki bırakmalı,
. aeri icerisinde onceden tanınan hareketler
cok iyi şekilde bağlanmalı ve guzel
olduğa icin heyecan duygusu uyandırmalıdır.
Orjinalitenin zorlukla .hic bir;
. ilgisi yuktur.. Yarışmacı ancak kurgu
(teşkil) da orjinalitden iyi puan alaM-
1If. r -■■■ •’ ;
Vlrtip≪tett≪! u l not ileğ^rlanıllin^esİt;
, ^ilgilidir. . Mftzflk; :
dil, hareket s*ni%, dans, cimnastlk gt*.’
bi, sanatın her cesiunde bu işi fen. ust
duzeyde ‘ uygulayan ustalar (VJrtiozlao
vardır. Usta, sanatım aiıgılmışlığm, d*-
Eşli cimnastlk gosterileri
t
rVr
f
Sanat cupnastiği acısından orjinaliteyi
konuşacak olursak şunlah soyleyebiliriz.
Yeni hareket formları, hareketleri
yeni bir tarzda bağUyah bağlantılar şimdiye
kadar tanına gelmiş ye bilinen olculeri
aşmış iseler orjinaldirler. Yalnız
orjinallik belli bir hareketi, serilin ya-
D6ttge dtUtışW (yan planor)
– ‘ • ‘ ‘ ” ‘ \ ■
bir ye&ackle uygulayan M-
^ teknik olarak n e ‘
kftdttf İti ≪ala* v*,|İ*:# tı*ı tte ne kadar
o <fe#e ≪stala§ır. Dans
i edeft ≫i* kısan/bareketterdeki ifadeyi kowe
iyt ^ sekiWe uy-‘ –
#u1≪hmi . ’ ifadesidir.
Oyuncu u s t i H ^ B i o y u n u n
e^ ttst Bu ar
Iğyt’ .fe^&rina. his*.’
si uyandırır. Bu saoat eiRinastiği icinde 1
gecerlidir. Tarı&oıaeı kametleri kıyrak,
İncelikle eorluklan kolayca aşarak rizikolu
hareketleri dinamikbir şekilde gozleri
kamaştırırcasına, yapılabilmesidir. : ■
Cok kolay hareket forn^irmın virtiozite-‘
sİ bu anlamda kolayca anlatılabilir.
Cimnastikte koşu
- 25
- V, :
m
Cimnastik Deyimleri SPOB
Ucmalı takla, uzanma kipeleri,
elliaşma, erişmek ve saltolann
adlandırılması:
Yukanda ahlatılan deyimlerin tanımı
aşağıdaki şekilde yapılmıştır.
PARALEL:
one veya arkaya yapılan saltolar
cubukların alt Ve ustunde yapılırlar. Bu
hareketler amutta duran cimnastikcinin
belU yuksekliğinde yapılmalıdır. Erigmek
Ve alt ucuşlar belli yuksekliğinde
yapılmalıdır. Erişmek ve alt ucuşlar kollardan
cubukların altına inilerek veya
ayaktan kollara cıkılarak yapılır.
HALKA: ,
Taklalar bağlantı icin yapılırlar.
Bunlar gergin ve bukulu olarak one ve
geriye yapılırlar. Halkada salto yapılması
icin eller aynı zamanda halkayı
bırakmalı donme anında omuzlar halka
yuksekliğinde bulunmalıdır. Salto yapılırken
vucut duşey duruma (halka iplerine)’
ulaşmadan tutuş cozulmelidir.