Coomarswamy, Ananda Kentish


Notice: Undefined index: tie_hide_meta in /var/www/vhosts/saglikdogasi.com/public_html/wp-content/themes/teknolojihaber2/includes/post-meta.php on line 3

Coomarswamy, Ananda Kentish (d. 22
Ağustos 1877, Colombo, Seylan [bugün Sri
Lanka] – ö. 9 Eylül 1947, Needham,
Massachusetts, ABD), Hint sanatının Batı’
da tanınmasını sağlayan sanat tarihçisi. Bu
kültürün Batı’dakı en önemli uzmanı sayılır.
Geleneksel kültür içinde bir sanat
yapıtının taşıdığı anlamla ve sanatta belirli
bir üsluba yol açan dinsel ve felsefi inançlarla
ilgilenmiştir. Aynca Hint sanatı araştırmalannı
bir sanat tarihi çerçevesine oturtan
da odur.
Seylanlı ve İngiliz karışımı bir anne babanın
çocuğuydu, Wycliffe College’da öğrenim
gördü ve Londra Üniversitesi’nde jeoloji
doktorası yaptı. 1903’te Seylan’daki
maden araştırmalarının başına getirildi.
Ama onun ilgi alanı bir süre sonra Seylan ve
Hint sanatına kaydı. Coomarswamy
1910-11’de Allahâbad’daki (Hindistan) büyük
Birleşik Eyaletler Sergisi’nin sanat
bölümü sorumlusu oldu. Altı yıl sonra,
Dennison W. Ross Koleksiyonu, Boston
Güzel Sanatlar Müzesi’ne bağışlandığında,
müze tarafından Hint, İran ve İslam san atlan
konusunda araştırma yapmakla görevlendirildi.
Bu görevini yaşamının sonuna
değin sürdürdü. Bir yandan müzenin Hint
koleksiyonlannı geliştirirken, bir yandan da
kendi araştırmalarını sürdürdü ve dünyadaki
birçok bilimsel yayın organına önemli
katkılarda bulundu.
Yayınlan, Hint müziğini, dansını, Veda
edebiyatı ve felsefesini de kapsıyordu. Ayrıca
İslam ve Uzakdoğu araştırmalarına da
katkıda bulundu. Coomarswamy’nin eksiksiz
bir çalışması olan Catalogue o f the Indian
Collections in the Museum o f Fine Arts,
Boston (Boston Güzel Sanatlar Müzesi’ndeki
Hint Koleksiyonu Kataloğu) 1923-30
arasında 5 cilt olarak yayımlandı. History o f
Indian and Indonesian Art (1927; Hint ve
Endonezya Sanatı Tarihi) alanında temel
bir kaynak niteliğindedir. The Transformation
o f Nature in Art (1934; Sanatta Doğanın
Dönüşümü) ve Figures o f Speech or
Figures o f Thought (1946; Mecazlar ya da
Düşünce Yanılsamaları), Coomarswamy’
nin sanatla yaşamın ilişkisi, geleneksel sanat,
Rönesans öncesi Batı sanatıyla Doğu
sanatının ideolojik paralellikleri üzerine
düşüncelerini yansıttığı toplu denemeleridir.

Rate this post

Notice: Undefined index: tie_hide_share in /var/www/vhosts/saglikdogasi.com/public_html/wp-content/themes/teknolojihaber2/single.php on line 65
Rate this post

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*