İslam

F — Zuhr-i Âhir:

Bundan önceki bölümde cuma namazının sünnet ve farzının kaç rek’at olduğunu tesbit etmiştik. Bunlardan başka, cumanın son sünnetinden sonra bazı kimselerin zuhr-i âhir adıyla dört, vaktin sünneti adıyla da iki rek’at daha namaz kıldıkları görülmektedir. Yukarda anlatılanlar dışında vaktin sünneti diye bir namaz yoktur. Zuhr-i âhire (son öğle namazı) gelince: Bundan maksat, cuma kılınmış olduğu halde -şayet sahih olmamış ise- mükelleflere farz olan ve cuma sahih olmadığı için üzerlerinden düşmemiş kabul edilen o günkü öğle namazıdır. «Şayet cuma sahih olmamış ise» ifâdesi cumanın sıhhatinin şartlan üzerinde müctehidlerin ihtilâf etmiş olmalanna dayanmaktadır. Şartlanndaki ihtilâf dolayısıyla cumanın sahih olmaması 41) İbn Kudâme, el-M uğnî, C.: II, s. 269-270. 42) İbnu’l-Hümâm, Feth, C.: I, s. 422. 43) İbnu’l-Kayyim , ag. esr., C.: I, s. 118-122; eş-Şevkânî, ag. esr.,.C.: III. s. 297-299 Ebû Dâvud m aa-A vni’l-M a’büd, C.: I, s. 238.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir