(d. 12 Mart
1789, Angers – ö. 4 Ocak 1856, Paris,
Fransa), erken 19. yüzyıl Fransız heykelindeki
egemen Yeni-Klasik üsluba karşı çıkan
heykelci.
Bir oyma ustasının oğluydu. 17 yaşındayken,
Philippe-Laurent Roland’ın yanında
sanat öğrenimi görmek için Paris’e gitti. Bir
buçuk yıllık çabadan sonra Angers Belediyesi’nden
küçük bir yıllık almaya başladı.
1811’de Roma Ödülü’nü kazandı ve İtalya’
ya gönderildi. Orada kısa bir süre Antonio
Canova’nın atölyesinde çalıştı. 1816’da Paris’e
döndü; Londra’ya yaptığı kısa bir geziden
sonra önemli bazı siparişler elde etti.
Paris’teki ilk önemli çalışmalarından olan
“Conde” (Versailles Sarayı) adlı heykeli,
daha gerçekçi bir anlatıma yönelme eğilimini
yansıtır. David d’Angers 1827’de İngiltere’ye,
1828 ve 1834’te de Almanya’ya geziler
yaptı. Oldukça radikal bir siyasal görüşü
vardı. Eylül 1851’deki hükümet darbesinden
sonra kısa bir süre için Fransa’yı terk
etmek zorunda kaldı.
David d’Angers döneminin birçok ünlü
kişisinin büst ve madalyonlarını yapmıştır.
Pantheon’un alınlığı için hazırladığı heykeller
en önemli çalışmaları arasındadır. Alınlığın
ortasındaki “La Patrie” figürünün çevresinde
Fransız Devrimi’nden o güne değin
yaşamış Fransız ünlüleri yer alır. Sanatçının
öbür önemli yapıtları arasında Strasbourg’
daki “Gutenberg Anıtı”, Pere Lachaise’deki
“General Gobert Anıtı”, Louvre Müzesi’ndeki
“Philopoemen” heykeli ve Goethe
büstü (bugün Weimar’daki halk kütüphanesinde)
sayılabilir. Yapıtlarının büyük bölümünün
aslı ya da kopyası Angers’deki
David Müzesi’nde bulunmaktadır.
David d’Angers, Pierre-Jean
12
Tem