ehilde Hassam,

Hassam, ehilde

ehilde Hassam

ehilde Hassam

ABD’li ressam (Dorchester, Massachusetts 1859-East Hampton, Long island 1935). Boston’da tahta oyma gravürcülük yapan ehilde Hassam, bir süre sonra resme yöneldi. 1886’da Paris’e gidip, kısa bir süre Julien Akademisi’nde resim çalıştıktan sonra, izlenimci res- samlardan büyük ölçüde etkilendi: Orta ve yüksek sınıfların boş vakit geçirme etkinliklerini çabuk fırça dar- beleriyle ve verevine perspektiflerle işledi: Grand Prix Yarışı (1887, Boston Güzel Sanatlar müzesi); vb. ABD’ye dönünce (1889) de izlenimci üslupta resimler yapmayı sürdürüp, “On’lar grubu” diye adlandırılan iz- lenimci ressamlar topluluğunda yeraldı. ABD’de birçok galeride yapıtları vardır.

٢٦^٨١٨٦ bestecisi (Bergerdort, Hamburg T699-Vened¡^ 1783). Bir süre tenor oiarak sahneye çıkan lohanrı Adolf Hasse, 1721 ‘de ilk operasını (.Antioco) sahneletti. Napoli’de Porpora ve Scarlatti’yle çalışıp, Astarte, Se- sostrate ve Tigrarıe( 1729) operalarını yazdı, incurabili kilisesinde (Venedik) müzik yönetmenliğine getirilip, daha sonra □resden krallık kilisesi müzik işleri yöneticiliği yaptı. Son yıllarım Viyana ve Venedik’te geçirdi.

Johann Adolf Hasse, 65 opera, 12 oratoryo, 12 intermezzo, birçok missa, requiem, mezmur, motet, ilahi, vb. yazmış, ayrıca oda müziği parçaları, konçertolar, sonatlar bestelemiş, Almanya’da Napoli üslubuyla Ital- yan operasının temsilciliğini yapmıştır.

Başlıca operaları: Arminio(\73>0), Demetrio( 1732), ه؛/آ Vespasiano (1735), Atalanta (1737), l’Asillo d’Amore (Aşk Sığınağı, 1741), Didoııe Abbandonata (Terkedilmiş Didone, 174^), ipermestra (1744), ا/ه’ذ- mano (Süleyman, 1753), // Re Pastore (Çoban Kral, 1755), II Sogno di Scipione (Scipio’nun Düşü, 1758), Romolo ed Ersilia (Romulus ve Ersilia, 1765), vb.

Başlıca oratoryoları: DanielloC\731), Giuseppe Rı- هءلا/ءءهسمع (Unutulmayan Giuseppe, 1741) La Deposizione della Croce (İsa’nın Çarmıhtan indirilmesi, 1744), La Conversione di Sant’Agostino (Aziz Augusti- nus’un Din Değiştirmesi, 1750), vb.1

ehilde Hassam, tablosunda da görüldüğü gibi, Fransız izlenimcilerinden ışık etkilerini değerlendirmeyi öğrenerek, gerçekçi kent görünümleri, sokak sahneleri yapmıştır.

Rate this post
Rate this post

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*