Evlilik, Peygamberlerin Sünnetlerindendir.

Sık cima zararlıdır. Kadının aybaşı âdeti bitip
temizlendikten sonra cima etmelidir. Cimadan önce
insan ailesi ile oynaşmalıdır. Hz. Câbirin rivayet ettiği
bir hadiste: «Kız alsaydın ya, birbirinizle oynardınız.»
deniliyor. Hz. Câbir şöyle demiştir: «Peygamberimiz
S.A.V. oynaşmadan önce cima yapmayı menetmiştir.»
Evlilik, Peygamberlerin sünnetlerindendir. Cima nın en uygun zamanı, sindirimden sonra ve formunda
iken yapılanıdır. Formun dışında yapılacaksa, tok
kamına olanı daha az zararlıdır.

Ibn-i Ömer’in cima
ile iftar ettiği varid olmuştur.
Yorgun iken, kederli ve sıkıntılı iken ve ilaç kullandıktan
sonra cima etmemelidir. Cima için şehvet
tam ve kuvvetli olmalıdır. Şehvet; zoraki olmamalıdır,
düşünmekten ve bakmaktan meydana gelmemelidir;
meninin birikmesi için onu tahrik etmelidir. Normal
aralıklarla yapılan cima, harareti ayarlar, nefse ferahlık
verir, vücudu gıdaya istekli hale getirir, kötü düşünceyi
izale eder, sevdadan mütevellit vesveseyi defeder.
Cima etmeyenler, çoğunlukla hastalığa yakalanırlar.
Demek oluyor ki cima, sağlığı koruyucu bir sebeptir.
Çoğu vücutta titreme ve felçlere sebep olur. Gücü ve
görmeyi zayıflatır.
Peygamberimiz S.A.V. şöyle buyurmuştur.-
«İçinizden kimin evlenmeye gücü yeterse evlensin,
çünkü, evlilik gözü namahremden, namusu tehlikeden
daha iyi korur.» Hadis sahihtir. — Ebu Nuaym rivayet
etmiştir.
İhtiyar kadınlarla, çok küçük olanlarla ve âdet görenlerle
cimadan sakmılmalıdır. Şu âyetiyle Cenab-ı
Allah C.C. bunu yasak etmiştir:
«Sana âdet görmeden soruyorlar. De ki: O eziyettir.
Adet halinde kadınlardan çekilin, temizleninceye
kadar onlara yaklaşmayın.» — Bakara: 222
Çünkü âdet kanı bozuk bir kandır. Erkeğin penisine
zarar verir, yara açar ve ben de bunu gördüm.

Bu hususda Peygamberimiz S.A.V. şöyle buyuruyorlar:
«Adetli kadına her şey yapın, ancak belli yerden
uzak durun.» Bir rivayette de: «Ancak cimadan uzak
durun. Her kim adetli kadına yaklaşırsa bir veya yarım
dinar sadaka versin.» deniyor. Buna tevbeden
başka çare yok diyenler de vardır.
Bu hadisin sebebi vürudu şöyledir: Yahudiler, âdet
gören kadınlarına yaklaşmazlar, evlerine girmez; onlarla
birlikte yemek yiyip su içmezlerdi. Bu durum
Peygamberimize S.A.V. bildirilince Peygamberimiz yukarıdaki
hadisi söylemişler.
Bizim için Yahudilere muhalefet etmek esastır.
Onlar Allah’ın C.C. lanetine ve gazabına düçar olmuşlardır.
Uzun müddet cima edilmemiş, hasta ve çirkin kadından
sakınmalıdır. Sevilen kadmla cima etmek kolaydır.
Etek tıraşı olmak cima isteğini arttırır. Bu konuda
çeşitli hadisler varid olmuştur. Hz. Ali K.V. diyor
ki:
«Bir adam, Resulullah S.A.V.’e çocuğunun azlığından
şikâyet etti. Peygamberimiz ona yumurta yemesini
buyurdu.»
Ebu Hüreyre de şu hadisi rivayet etmiştir:
KINA. CİLDE GÜZELLİK VERİR

«Bir adam Peygamber S.A.V.’e iktidarsızlıktan şikâyet
etti. Peygamberimiz S.A.V. ona: Keşkek yesene,
o, kırk kişilik kuvvet verir, dedi.»
Ebu Râfi hadisinde de şöyle deniyor:
«Peygamberimiz S.A.V.’in yanında oturuyordum.
Elini başına sürdü ve şöyle dedi: Saçlarınızı boyaların
efendisi kına ile boyayın. Çünkü kına cilde güzellik
verir, cima gücünü arttırır.» Bir rivayette de «Kına yakınız,
çünkü o, gençliğinizi, cima ve evlenme gücünüzü
arttırır.» Bir başka rivayette «Saçı kesmek cimaı arttırır.»
denmiştir. — Ebu Nuaym.
Bunun için en iyi besin maddeleri şunlardır.-
Nohut, soğan, yumurta, horoz ve serçe eti, cimadan
sonra süt içilip istirahat edilmesi tavsiyeye şayandır.
Bu arada şunlar da zikredilebilir: Çam fıstığı,
fasulye, şalgam, havuç, üzüm, kuşkonmaz, fıstık içi,
badem, fındık vs. Bu arada ekşi, tuzlu şeylerden çekinmelidir.
ilaçlar bölümünde bundan bahsedeceğiz
Inşaallah. Yeniden cima yapmak isteyenler, abdest almalıdırlar.
Peygamberimiz S.A.V. böyle emretmişlerdir.
Ebu Said R.A.’den rivayet edilmiştir:
«Biriniz ailesine gelip de tekrar etmek isterse,
abdest alsın.» — Müslim.
Cimaa başlarken «Besmele» çekmek müstahaptır.
Peygamberimiz S.A.V. şöyle buyurmuşlardır:
«Her kim ailesine yaklaşır da (Bismillah) Yâ Rabbi
bizi ve bize nasip edeceğin çocuğumuzu şeytandan
koru, derse, eğer, çocukları olursa, ona şeytan dokunamaz.»
Cima eden kimse için abdest almadan uyumamak
müstahaptır. Hz. Aişe ve diğerlerinin rivayet ettikleri
hadiste böyle buyurulmuştur. Yemek yemek veya su
içmek isteyince de abdest almalıdır. Çünkü içinde cünup
bulunan eve melâike girmez. Ölürse cenazesine
melekler gelmez. Peygamberimiz S.A.V. evlenmeleri
kontrol eder, emir buyururlardı ve şöyle derlerdi:
«Dünyada şu üç şey bana sevdirildi: Kadın, güzel
koku ve gözümün nuru namaz.» — Nesei.
Güzel koku ruhun gıdasıdır. Ruh ise, bütün kabiliyetlerin
binitidir. Cimadan sonra, koku kadar bu kabiliyetleri
takviye eden yararlı bir şey yoktur. Kadın ve
kokudan sonra namazın zikredilmesi ise, şu sebepledir:
Çünkü cima şehvetin galip olduğu bir andır. O sırada
şehvet aklı yener, basireti bağlar, fikri hapseder,
düşünceyi keser, dini bozar. Bu yüzden doktorlar bu
ana delilik derler. Hem de nasıl delilik. İnsanı bir vurdu
mu bir daha belini doğrultamaz. Peygamberimiz
S.A.V. kadınlara hitaben şöyle demişlerdir:
«Aklı ve dini az, sizin gibi erkeğin akimı başından
alan bililerini görmedim.»
Kadın karşısında erkeğin akimın gitmesi şehvetinin
şiddetinden dolayıdır. Hâl böyle olunca, kişi namazda
niyetini bozar ki, niyetsiz namaz sahih olmaz.
Aşırı vesvese olunca, birçok ulemaya göre namaz bozulur.
îşte bunlardan dolayı Peygamberimiz böyle demiş
ve kadınla namazı bir arada zikretmiştir. Tâ ki,
kişi namazını temiz kalple ve kötü düşüncelerden uzak

ŞEHVETİNİ KONTROL EDENE NE MUTLU
olarak kılsın, namazı tamam olsun. Yine bunun içindir
ki, cimadan sonra gusül farz kılınmıştır. Doğrusunu
Allah C.C. bilir.
Doktorlar, şöyle diyorlar: Elle oynayarak meni çıkarmak
(Mastürbasyon) insanı sıkıntıya düşürür, şehveti
azaltır. Bu gibilerin âletleri kalkmaz. Dinimiz bu
gibi şeyi mekruh görmüştür.
HASTA OLMADAN SIHHATİNİN KIYMETİNİ BİL 30

Rate this post
Rate this post

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*