Her müslümana, namazı caiz olacak kadar Kur’an-ı Kerim’den ezberlemek bir farzı ayndır. Fatiha sûresi ile diğer bir sûreyi ezber etmek de vacibdir; bununla farz da yerine getirilmiş olur. Kur’an-ı Kerim’in diğer kısımlarını ezberlemek de, müslümanlar için bir farz-ı kifayedir.
464- Kur’an-ı Kerim’i namaz dışında Mushaf a bakarak okumak, ezber okumaktan daha faziletlidir. Çünkü böyle yapmakla okuma ibadeti ile Mushaf a bakma ibadeti toplanmış olur.
465- Kur’an-ı Kerim’i namaz dışmda da kıbleye yönelerek ve güzel elbise giyerek taharet üzere okumak müstahabdır. Başlarken “Eûzü Besmele”yi okumak da müstahabdır.
466- Kur’an-ı Kerim’i ayda bir defa hatmetme iyidir. Senede bir, kırk günde bir, haftada bir hatmedilmesini tercih edenler de vardır. Üç günden az bir zamanda hatmedilmesi müstahab değildir. Çünkü böyle az bir zaman içinde Kur’an-ı Kerim’in manalarını düşünmek mümkün olamaz, tecvidi bile gözetilemez.
467- Kur’an-ı Kerim’i dinlemek bir farz-ı kifayedir. Bununla beraber başka bir işle uğraşmakta olan kimselerin yanında Kur’an ayetlerinin sesli olarak okunması uygun değildir. Bu duurmda Kur’an’ı dinlemeyenler değil, okuyanlar günah işlemiş olur.
468- Kur’an-ı Kerim’i okumak, nafile ibadetten ve aşikâre okumak, gizli okumaktan ve dinlemek de okumakdan daha faziletlidir. Yeter ki, işte gösteriş bulunmasın.
469- Bir kimse yürürken veya bir iş görürken Kur’an-ı Kerim’i okuyabilirYeter ki bu durum, Kur’an’ın gafletle okunmasma sebebiyet vermiş olmasın.
470- Namaz kılınması mekruh olan vakitlerde dua etmek, tesbihde bulunmak ve Peygamber Efendimize salât ve selâm getirmekle meşgul olmak, Kur’an-ı Ke- rim’i okumaktan daha faziletlidir.
471- Kur’an-ı Kerim’i güzel sesle ve tecvid kurallarına uyarak okumak, müstahabdır. bir hadis-i şerifde şöyle buyurulmuştur:
Kur’an-ı Kerim’i Öğrenip Okumak ve Dinlemek Görevleri
09
Mar