20- Kurbanın kesilme zamanı nahr (Bayramın birinci, ikinci ve üçüncü) günleridir. Fakat birinci günde kesilmesi daha faziletlidir.
21- Kurbanlar^ bayram namazı kılman şehir gibi yerlerde, bayram namazı kılındıktan soma bayram namazı kılınmayan yerlerde ise bayram gününün fe crinden sonra kesilir. İlk vakti budur. Kurbanı geceleyin kesmek tenzihen mek ruhtur.
(İmam Şafiîye göre, kurbanlar bayramın dördüncü günü güneş batmcaya kadar kesilebilir.)
22- Kurbanlar kıbleye karşı yatırılarak “Bismillâhi Allahtı Ekber” diye kesilir. Kurbanı, elinden geliyorsa sahibi kesmelidir, değilse uygun gördüğü bir müslümana emredip kestirrrçef; ve kendisi de başmda bulunmalı. Şu ayet-i kerimeyi de okumalıdır:
*’tt’\t*” i’ ”•” >*” ‘ •• <JciLjV L*-lI*_»j 4-U »Lû—oj ^I \‘■k^j \j ¿jI
“Benim namazım, ibadetlerim, yaşayışım ve ölümüm âlemlerin Rabbı Allah içindir ki, O’nun ortağı yoktur.” (En’am: 162)
Yalnız kurban sahibinin Besmelesi eyterli olmaz; onu kesenin besmeleyi getirmesi şarttır. “Bismillahi Allahü Ekber” demelidir.
Kasden Besmele terkedilirse, kurbanın eti yenmez. Kurban sahibinin eli hayvanı kesenin eli üzerinde olarak hayvanı kesecek olsalar, her ikisinin de Be smele çekmesi gerekir. Bunlardan biri Besmele’yi terk ederse, hayvanın eti yen mez.
23- Kurban Bayramında kesilmek üzere satın alınmış kurbanlık hayvan, nahr (kurban kesme) günlerinde kesilmemiş olsa, o hayvan mevcutsa aynını sadaka vermek gerekir. Helâk olmuşsa kıymetini sadaka olarak fakirlere vermek icab eder, ertesi seneye bırakılmaz.
24- Kurbanın vacib olmasına nahr günlerinin sonu esastır. Bunun için Kurban Bayranımın üçüncü günü güneş batmadan önce zengin olan kimsenin kurban kesmesi gerekir. Daha önce fakir olması bunu etkilemez. Aksine olarak o günün güneş batışmdan önce fakir düşen veya ölen müslümanlardan bu kurban kesme yükümlülüğü düşer.
25- Zilhiccenin onuncu günün olduğuna şehadet edilip de Bayram namazları kılındıktan ve kurbanlar kesildikten sonra, günün henüz arefe günü olduğu an laşılsa, müslümanların itaat ve ibadetlerini koruma bakımından, kılman namaz ve kesilen kurbanlar geçerli sayılır. Çünkü böyle hatalardan kaçınmak her zaman için mümkün değildir.
26- Zilhicce’nin onuncu günü olduğu zeval vaktinden önce gerçekleşse, Bayramnamazı kılınır. Ondan sonra kurbanlar kesilir. Fakat Zeval vaktinden soma geçerleşmiş olsa, o gün Bayram namazı kılınmaz, kurbanlar kesilebilir. Ertesi gün de, Bayram namazı kılınır.
Hayvanı, kesim yerine yumuşak bir davranışla getirmeli ve keskin bıçak kullanılarak hayvana eziyet verilmemelidir. Fazla acı duymaması için, hareket hali sona erdikten sonra onu yüzmelidir. Kurban sahibi, kurban kesildiği gün, ilk ye meğini kurbanın ciğerinden seçmelidir, bu mendubdur.