Genel

Seurat, Georges

Seurat, Georges____________________

Fransız ressamı (Paris 1859-ay.y. 1891). Paris’te Ulusal Yüksek Güzel Sanatlar Okulu’nda öğrenim gören Ge­orges Seurat, Lyon müzesinin süslenmesi çalışmaların­da Puvis de Chavannes’a yardım etti. Chevreul’ün renklerin eşzamanlı karşıtlığı yasalarını, optikle ilgili çe­şitli konuları ve Delacroix’nın kuramlarını incelemesi sonucunda yeni izlenimciliği yarattı: Kompozisyonu­nun (ister durağan, ister eğik ve eğri çizgilerle hareket­lendirilmiş olsun) ve resim tekniğinin sistemli bir düzen­lemeye bağlanması; renklerin bölünüp, seyircinin gö­zünde optik karışım yaratacak biçimde yan yana fırça vuruşlarıyla kullanılması (Yıkanma, 1884, Tate Gallery, Londra; Crandejatte Adasında Yaz Mevsiminde Bir Pa­zar Günü, 1884-1886, Art İnstitute, Chicago; Poz Ve­ren Kadınlar, 1887, Barnes Vakfı; Sirk Geçidi, 1887- 1888, Metropolitan Museum, New York; Le Chahut, 1890, Kröller-Müller müzesi, Otterlo; Sirk [tamamlan­mamıştır], Louvre müzesi). Bu arada, desenlerinde (tas- lakniteliğinde ya da bağımsız çalışmalar) de çarpıcı ışık- gölge etkileriyle yalın bir kesinliğe ulaşıp, bütün bölme- cileri, kübizmi, fütürizmi, De Stijl grubunu ve Bauhaus konstrüktivislerini önemli ölçüde etkiledi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir