— K itâbın ikiyüzsekizinci sahîfesinde diyor ki: (ibni
K ayyım -ı C evziyye dedi ki, şirkin çeşidleri vardır: M uhtâc
olduğu şeyleri ölüden istemek, ölülerden istigâse etm ek de şirkdir.
Ölü iş yapamaz. Kendine lâzım olan şeyi yapam az ve zarar veren
şeyi giderem ez ki, başkalarına fâidesi olsun. Kendisi için Allaha
şefâ’at etm esini ölüden istem ek de şirkdir. Allah izn verirse, ölü
şefâ’at edebilir. Onun ölüye yalvarm ası, Allahın izn verm esi için
sebeb olmaz. Bu müşrik, izne mâni’ olan birşey ile şefâ’at istem ekdedir)
diyor.
H âlb u k i, A llah ü teâlân ın şefâ’at edem iyeceklerini bildirdiği
şeylerden, y a ’nî p u tla rd a n , tap ın ılan , şerîk edilen şeylerden,
şefâ’a t istem ek yasak edilm işdir. Peygam berlerin «aleyhim
ü ssa le v â tü v e tte slîm â t» , V elîlerin, âlim le rin « ra h im e –
h ü m u llah ü teâlâ» şefâ’at edecekleri bildirilm işdir. B unların
şefâ’at etm eleri için, kendilerine yalvarm ak, K u r’ân-ı kerîm e
ve hadîs-i şeriflere inanm ış olm ağı gösterm ekdedir. Evet, şefâ’
at, A llah ü teâlân ın izn verm esi ile o lacak. F e k a t, izn vereceği
kim seleri, K u r’ân-ı kerîm ve hadîs-i şerifler bildirm ekdedir.
B u n lar d a, dilediklerine, râzı o ld u k ların a, şefâ’a t edeceklerdir.
(V edduhâ) sûresinde (Rabbin sana, râzı oldum deyinceye kadar,
her istediğini verecek) b uy u rm ası d a, b u n u gösterm ekdedir.
İm âm -ı a ’zam E bû H anîfe «rahim e-hullahü teâlâ» (Fıkh-ı
ekber) k itâbının o n d ö rd ü n c ü m addesinde (Peygam berler ve
âlimler, sâlihler, büyük günâhı olanlara şefâ’at edip, C ehennem
den k u rtaracak lard ır) b u y u rd u . (Fıkh-ı ekber) in, (Kavl-iil-fasl)
şerhinde, bu husûsda geniş bilgi vardır.
Evliyâya yalv arm ak , A llah ü teâlân ın , o n la ra izn verm esi
için değil, izn verdiği zem an bize de şefâ’a t etm eleri içindir.
— 126 —
Bu inceliği anlıyam ıyan bir kim se, sap ıtm ak d a, şefâ’at istiyen
m ilyonlarca m üslim âna kâfir dam gası b asm akdadır. R esûlullahın
«sallallahü aleyhi ve sellem» m üm inlere şefâ’at edeceğini
b u y u rd u ğ u n u , m üşriklere şefâ’at edilm iyeceğini, kendi kitâbları
da yazıyor. Ö lülerden şefâ’at istem enin şirk olduğunu kendisi
uyduruyor. Bu m üşriklere şefâ’at edilm iyeceğini K u r’ân-ı kerîm
bildiriyor diyerek A llahü teâlânın kitâbını kendine yalancı şâhid
gösterm eğe kalkışıyor.
VEHHABİ ONUNCU KISM
05
Oca