XVIII. yy.ın ikinci yarısında
XVIII. yy.ın ikinci yarısında Johannes Ewald (1743-1781) uzun yıllar Danimarka’da kalmış olan alman sanatçı Klopstock’-un etkisiyle trajedilerinin konularını, kuzey efsanelerinden aldı; böylece «Alman’-cı Rönesans»ın yolunu açmış oldu. Fransız kaynaklı klasisizmin karşısında olanlar Kopenhag’da Johan Herman Wessel’in (17421785) çevresinde toplanan norveçli sanatçılar grubuna katıldılar. Jens Baggesen (17641826) aklı ile bir XVIII. yy. insanı, ama duygululuğu bir romantik sayılabilir. Genç romantikler, Rahbeck (1760-1830) ile karısı Kamma Rahbeck ve Pram’ın çevresinde toplandılar. Bunların en ünlüsü olan, Adam Oehlenschläger (1779-1850), şiirleri ve büyük trajedileriyle romantik akımı seçkin bir biçimde başlattı. Grundtvig (17831872) şiirlerinde ataları Viking’lerin yiğit gücünü, Hıristiyanlık çerçevesi içinde yeniden yaşatmak istedi. Danimarka romantizminin bu iki öncüsünün yanı sıra, mistik bir alman romantizmini benimseyen şair Wilhelm Schack von Staffeldt (1769-1826), İlâhîleri ve tarihî romanlarıyle ün yapan B.S. Ingemann (1789-1862), Poul M. Möller (1794-1832) ve nihayet gerçekçiliğe doğru duygulu bir gelişmeyi dile getiren Steen Steensen Blicher (1782-1848), bu çağın ünlü yazarlarıdır.
«ikinci kuşak» rahat bir burjuva ronıantiz-Fredfrİksborg şatosu