DONNER (Georg Raphael)
DONNER (Georg Raphael), avusturyalı hey-
kelci (Esslingen 1693-Viyana 1741). Bir
İtalya yolculuğundan sonra (1715’ten önce)
Mirabell şatosunun (Salzburg, 1726) merdi-
ven dekorasyonunu yaptı, sonra Macaristan
başpiskoposu ve prensi Esterhâzy’nin mimarı
ve heykeltıraşı oldu, Bratislava katedrali-
nin yapımında çalıştı. Viyan a’ya dönüşte _ . – „ – . – „ –
imparator Kari VVnırı Tanrılaştırıhşı (Bel- panyol ülkücülüğünün en tipik temsilcisi- gelişmesini anlatmağa uğraşır. Çoğunluk-
ile Andromeae adlı dir. Berlin’de, daha sonra Paris’te elçilik *a isyancı, ama daima hümanisttir; Donskoy,
1. \ hip CÜnhAcİ7 Q Ç P R I’inamocımn A —i:
denemelerinden meydana gelir. Kitabın casmın alışkanlıklarını altüst eder. Don a…’. „Vai. ¦1.n 5a*rin r°lü konusundaki gö- Pasquale bıkmış, usanmış; bir gün karı- ruşunu belirtir. Eluard bu rolü şöyle tanım- sını tiyatroya gitmekten vaz geçirmeğe çalı-lar: «Görmek almaktır; yansıtmak, göster- şırken ona bir tokat atar: Sophronia’nın mektır.» Bu derleme, aynı zamanda «her giderken kasten yere düşürdüğü bir pusu- çagın şiiri olan gerçeküstücü şiir» ile ilgili ladan, bir başka erkekle buluşacağı anla- onemlı bir belgedir. Donner â Voir, Elu- şılmaktadır. Zavallı adam, karısının suçüstü ard ın hem bir aşk şairi, hem de toplumcu yakalamak için Malatesta tarafınan serc- bır şair olarak, özel tutumunu belirleyen ve nadlı, romantik bir randevuya götürülür, savunan bir kitap niteliğindedir, (L) Karısına serenad yapan, yeğeni Ernes- DONNERSBERG (Romalılar zamanında to’dan başkası değildir. Karısını kıska- Mons Jovis), Hardt’ta (Rheinland Pfalz) vol- nan Don. Pasquale, Enrico’nun Norina ile kanik tepe; 687 m. Birinci imparatorluk za- evlenmesine izin verir. Sonunda düğüm çö- manmda bu tepenin adı Fransızcaya çevri-. zülür ve opera ilerlemiş yaşta evlenenler lerek bir fransız idare bölgesinin (Mont- ‘Çin bir ö8iil Şarkisiyle biter. Operanın dört Tonnerre) resmî adı oldu ve almanca bel- kahramanı, dört canlı portre halinde çizil- gelere de böyle geçti, (L) iniştir: iki perdelik operanın, özellikle bi-