Hilalin gücü

Hilalin gücü

” eğer haçta olduğu gibi doğrudan doğruya şekilden alınan bir sembol olsaydı, ayın on-

dördüncü gecesindeki en parlak haliyle, dolunay şeklini sembol olarak kullanmak daha uygun olurdu. Oysa “Hilâl” şekli dolayısıyla değil, ismi dolayısıyla sembol olmuştur.

Bu mânâyı da “Allah” isminden almıştır.

Bilindiği gibi, Arapça aslında “Hilâl” kelimesinde bir “he”, bir “lâm”, bir “elif” ve yine bir “lâm” harfi bulunmaktadır. Yani bir “he” bir “elif” ve iki tane “lâm” bulunmaktadır.

Bu harflerin ebced hesabiyle rakam değeri 66’dır.

“Allah” kelimesi de yine bir “elif” iki “lâm” ve bir “he” ile yazılmaktadır. Bu harflerin de değeri yine ebced hesabiyle aynıdır. Bunlar da altmışaltı (66)*dır. Her iki kelimeyi meydana getiren harfler değişmediği için, bunlann rakam olarak değeri de değişmez. Aynı harfler her iki kelimede de aynıdır, sadece yerleri değişiktir. Yani biz “Hilâl” yazarken “Allah” isminin harflerini kullanıyoruz.

Madem ki, her iki kelimeyi meydana getiren harflerin kendilerinde ve rakam olarak değerlerinde bir değişiklik yoktur, öyleyse bu iki kelimeyi bilhassa sembolik olarak birbirinin yerine kullanmak mümkündür. O halde bayrak üzerine Allah yazacak yerde, aynı ismin eş değerlisi olan “Hilâl”i koymak hem daha mânâlı, hem inançlanmıza daha uygundur.

Rate this post
Rate this post

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlenmelidir *

*