Genel

İtaat etmek idare etmekten daha emniyetlidir.

  • Bir bireye yapılan adaletsizlik bazen halka hizmettir.

JUNIUS

IUVENAL

  • İtaat etmek idare etmekten daha emniyetlidir.

Thomas A. KEMPIS

  • Tereddüt edenin sözünü keserler.

Franklin JONES

  • Aslanla buzağı beraber yatabilirler, fakat buzağının gözüne pek uyku girmez.

Woods ALLEN

  • Sabır acıdır, fakat meyvesi tatlı.

ROUSSEAU

 

çocuklarımızda uyandırmak için her fırsatta çaba harcama! ıdırlar.

Bu konuda din adamlarımıza da büyük görevler düşer. Camilerde vaizler, örneğin Hz. Yusuf’un kardeşleri tarafından nasıl kuyuya atıldığını, ya da Hz. Isa’nın nasıl çarmıha gerildiğini, yahut istibranın nasıl yapılacağını uzun boylu ve bütün ayrıntılarıyla anlatmaları yanında biraz da ağacın, ormanın fazileti üzerinde durarak cemaatı aydınlatmalı ve ağaç dikmenin ve ormanı korumanın bir ibadet olduğunu söylemelidirler. Hatta Diyanet İşleri Başkanlığı bu konuda metinler’ hazırlayarak, bu metinlerin hutbelerde ve vaizlerde okutulmasını sağlamalıdır.

Bir kaç sene öncelerine kadar ordu da ağaçlandırmada büyük çabalar harcamakta iken buna son verilmiştir. Bu çabanın yeniden canlandırılması herhalde çok yararlı olacaktır.

Sonuç olarak ağaç ve orman konusunda diyecek odur ki, aydını, idarecisi, öğretmeni, ziraatçısı ve ormancısı el birliğiyle ağaç yetiştir­menin ve ormanı korumanın ulusal ve kutsal bir görev olduğunu halka aşılamak için her türlü çabayı harcamalı, devlet de ağaçlandırmak için gerekli hiç bir fedakârlıktan kaçınmamalıdır. Bir zamanlar köylerin çevresinde koruluklar kurul­masına başlanmıştı. Bu işe yeniden ve daha ciddi olarak başlamalıdır.

Yapı kerestesi bakımından olan savurganlık da orman bakımından büyük bir rol oynamak­tadır. Ormanları çok zengin olan memleketler­den örneğin yüzölçümünün % 44’ü orman olan

Avusturya’da (12), aynı zamanda ormanları çok bol olan Almanya vb. memleketlerde dahi, elektrik ve telefon direkleri betondan yapılmak­ta, yapılarda da iskeleler için borular, beton kalıpları için de bilmem hangi materyalden levhalar kullanılmaktadır. Bizim de bu yöntem­leri, hem de daha zarurî olarak, benimsememiz gerekir. İnceleme için sık sık batıya giden uzmanlarımız herhalde bu yöntemleri görmüş olacaklardır.

  1. Milliyet Gazetesi, 2.12.1978.
  2. Bamm, Peter 1965. Frühe Stätte der Christen­heit, S. 121. Knauer Verlag München.
  3. Otten, Heinrich 1966. Fischer Welgeschichte, Band 3, S. 105 – 112. Fischer Verlag Frank­furt a/M.
  4. Bottero, Jean 1965. Aynı eser, Band 2, S. 102.
  5. Birand, Hikmet 1968. Alıç Ağacı ile Sohbetler, s. 255. Ongun Kardeşler Matbaası, Ankara.
  6. Bidez, Joseph 1940. Julian der Abtrünnige, S. 31, 346. Roher Verlag Brünn.
  7. Moltke, Helmut 1879. Briefe über Zustände und Begebenheiten in der Türkei.
  8. Akman, Arif 1975. Tarımın Sesi, sayı 7, s. 20, Ankara.
  9. Bittel, Kurt 1977. Deutsch – Türkische Gesell­schaft – Mitteilungen, Heft 98, S. 1 – 9, Bonn.
  10. Halikamas Balıkçısı (Cevat Şakir) 1971. Mavi Sürgün, 2. baskı. Remzi Kitabevi, İstanbul.
  11. Birand, Hikmet 1969. Karapınar Olayı ve Erozyon, s. 11 – 22, Ankara Üniversitesi Yayınlan No. 66.
  12. Akman, Arif 1976. Miras Yediler Gibi. Tanmm Sesi, sayı 10, s. 9, Ankara.


 

 

 

  • Bir bireye yapılan adaletsizlik bazen halka hizmettir.

IUNIUS

  • Henüz hiç kimse hainliğin derinliklerine hemen ulaşamadı. Burada hepimiz bir ihtiraslı fakirlik hali içinde yaşıyoruz. Doğruluk tek asalettir.

IU VENAL

  • İtaat etmek idare etmekten daha emniyetlidir.

Thomas A. KEMPIS

  • Tereddüt edenin sözünü keserler.

Franklin IONES

  • Aslanla buzağı beraber yatabilirler, fakat buzağının gözüne pek uyku girmez.

Woods ALLEN

  • Sabır acıdır, fakat meyvesi tatlı.

ROUSSEAU

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir