yunan dias- porasından yahudi filozof (İskenderiye İ.Ö. 13-20 arası – ay. y. İ.S. 50’ye doğr.). Ayrıcalıklı bir yahudi aristokrasi üyesiydi, hem yahudi, hem yunan eğitimi gördü. İskenderiye’deki, yahudi topluluğun önde gelen kişisi olarak, Yahudiler’in siyasal statüsünü görüşmek üzere, 40 yılında Roma’ya, Caligula’ya bir elçilik misyonu götürdü. Birçok İskenderiyeli Yahudi’nin, hellenistik felsefe öğretileri yararına geleneksel inançlardan vazgeçtiğini görünce, Kutsal Kitap düşüncesiyle bu felsefenin, özellikle de Platon felsefesinin birbirlerini tamamladıklarını göştererek onları yeniden ortodoksluğa döndürmeye çalıştı; bunun için de Torah’ı, alegori yöntemine göre yorumladı . İbraniler’e mektup’ta az çok sezilen düşüncesi, hıristiyan İskenderiye okulunda (İskenderiyeli Klemes, Orige- nes) ve dolayısıyla patristik düşünce üzerinde güçlü bir etkide bulundu.
PHİLON İskenderiyeli
20
Haz