Beş vakit Namaz farz kılınmadan önce, gecenin geç vakitlerin^ kadar, uzun sûreler okunarak gece Namazdı (Teheccüd) kılmak farzdı. (Müzzemmü: 2-4).
Bu, bir yıl devâm etmiş, Namazda uzun müddet dikilmekten Müslümanların ayaklan şişmişti.
Nihâyet, beş vakit namaz farz kılınınca, Teheccüd Namazı, Müslü-manlar hakkında hafifletildi ve nâfileye çevirldi. (Müzzemmü: 20) (19).
Peygamberimiz, Teheccüd Namazım, hayatları boyunca Vitirle birlikte on üç, sonralan —iki rekâtım bırakarak— on bir rekât olarak k
ılmaya devâm etti.
Vefâtı sıralarında da, dokuz rekât olarak kıldı.
imâm-ı âzam Ebû Hanîfe’ye göre de: Vitir ve Sabah Namazının sünneti ile birlikte on üç rekât olarak kılardı (20).
Peygamberimizin Beş Vakit Namazı Kılışı:
Namaz, Abdestli olarak kılınır. (Mâide: 6).
Peygamberimiz de «Namazın anahtarı, Tahâret, yâni Abdestli olmaktır.» buyurmuşlardır. Abdestsiz Namaz olmaz ve kabul olunmaz.
Ibn-i İshak, ibn-i Hişam – Sîre, c. 1-2, s. 263.
(18) Ibn-i ishak, Ibn-i Hişam – Sîre, c. 1-2, s. 342.
(19) Ebû Dâvûd – Sünen, c. 1, s. 309, Nesâî – Sünen, c. 3, s. 200.
(20) Ebû Dâvûd – Sünen, c. 1, s. 314, Ebû Hanîfe – Müsned, s. 20.
(21) Tirmizî – Sünen, c. 1, s. 9, Dârimî – Sünen, c. 1, s. 175.