Uyku ile ilgili olan İSTİHARE de diğeri gibi müstehabdır. Nitekim Resûlüllah (S.A.V.) buyuruyor ki: «Mü’minin rüyası öyle bir sözdür ki kul onunla Rabbine seslenip konuşuyor uykusunda..»484 Diğer bir hadîste ise şöyle buyuruluyor: «Peygamberlik bitti. Artık benden sonra peygamberlik yoktur. Ancak kişinin gördüğü veya kendisine gösterilen sâlih rü’yalardır ki bunlar birtakım tebşirlerdir.»498 «Peygamberlikten bir şey (vahiy) kalmadı (artık kesildi). (Benden sonra artık vahiy inmiyecektir). Ancak mübeşşirat vardır.» Bunun üzerine soruldu: «Mübeşşirat nedir?» Buyurdular ki: «Müslüman kimsenin gördüğü veya kendisine gösterilen sâlih rü’yadır..»488 Yine bu konuda Resûlüllah (S.A.V.) Efendimiz’in şöyle buyurduğu rivâyet edilmiştir: «Sâlih bir kişinin gördüğü sâlih bir rü’ya, peygamberliğin kırk altı bölümünden bir bölümüdür.»48’ Diğer bir hadîs-i şerifte de: «Mü’mine olan vahiy, onun gördüğü rü’yadır. Rü’ya uyanıklık halindeki hal ve durumun şâhididir.»488 İlmin kapısı Hazret-i Ali (R.A.) diyor ki: «Kim arzu ettiği şeyin Allah tarafından kendisine uykuda gösterilmesini istiyorsa, uyumadan önce altı rek’at namaz kılsın: birinci rek’atinde bir defa Fâtiha’yı ve yedi defa VE’Ş- ŞEMSİ VE DUHÂHÂ sûresini, ikinci rek’atinde bir defa Fâtiha’yı, yedi defa VE’L-LEYLÎ ÎZÂ YAĞŞÂ sûresini okur. Üçüncü rek’atinde bir defa Fâtiha’yı, yedi defa VE’D-DUHÂ sûresini, dördüncü rek’atte bir defa Fâtiha’yı, bir defa ELEM NEŞ- RAH LEKE sûresini okur. Beşinci rek’atinde bir defa Fâtiha’- y»# yedi defa VE’T-TÎNÎ sûresini, altıncı rek’atinde bir defa Fâtiha’yı, yedi defa ÎNNÂ ENZELNÂHÜ sûresini okur.. Namazı bitirince Allah’a hamd ü senâda, Resûlüllah’a salât u selâmda bulunur; sonra da şu duâyı okur :
«Muhammed’in Rabbi, İbrâhim’in Rabbi, Musâ’nm Rab- bi, İshak’m Rabbi, Yakub’un Rabbi, Cebrâîl’in Rabbi, Mikâîl, Îsrâfîl ve Azrâîl’in (hepsine salât u selâmlar olsun) Rabbi; Tevrat, încil, Zebur ve Kur’ân-ı Azîm’i indiren Allah’ım! Bu gecc benden yana bildiğin şeyi uykumda bana göster.» Böylece o gece veya ikinci ya da üçüncü gece arzu ettiği şeyi görür. Üçüncü gece görmese bile henüz yedinci geceye varmadan biri ona gelip durumu şöyle şöyle diye haber verir, inşâallah..40″ Yine çok defalar tecrübe edilmiş ÎSTÎHARE’lerden biri de şudur ki, bunun bir benzeri daha olmamıştır: Durumunun, neticesinin hayır ya da şer olduğunu görüp anlamak isteyen kimse abdestini tazeleyip yatsıdan (yatsı namazından) sonra temiz bir halde yaygısının üzerine otursun. Üç defa Resûlüllah (S A.V.) Efendimiz’e salâvat getirsin. On defa Fâtiha-i Şe- rîfe’yi on defa îhlâs sûresini okusun. Sonra tekrar üç defa salât u selâm getirsin. Sonra da sağ yanı üzere kıbleye yönelerek uyusun. Hiç şüphe yok ki durumunun gerektirdiği ne ise onu haber verir ölçüde rü’ya görür. Eğer gördüğü rü’yamn tabirini bilmiyorsa onu herhalde bir bilene yorumlatsın