Ramazan ibâdetlerinden biri de «terâvih namazı»dır. Fahr-ikâinat Efendimiz ramazan gecesi bu namazı kılmaya başlamışhemen sahabe de O’na uymuş idi. İkinci gece aynı ibâdet aynışekilde tekrarlanmış, üçüncü gece Peygamberimiz bu namazıkılmak üzere mescide çıkmamıştır. Ertesi günü bunun sebebini«farz olmasından çekindiği» şeklinde ifade etmiştir. Efendimizinhem sözlü teşvikleri, hem de bizzat kılması, kendisinden sonrada hulefâ-i râşidinin bu ibâdete devam etmeleri, Hz. Ömer’intensibi ile cemâat halinde kılınmaya başlaması onun müekkedsünnet olduğunu göstermektedir.Terâvih namazı, yatsı ile vitir arasında kılınır. Sekiz, yirmive otuz altı rek’at kılındığına dair rivayetler ve uygulamalarvardır. Hanefîler yirmi rek’atı tercih etmişler, memleketimizdetatbikat bu şekilde olagelmiştir.Terâvih namazı ikide, dörtte, sekizde, onda bir selâm verilerekkılmabilirse de en faziletlisi iki rek’atta bir selâm ile, enpratiği ise dörtte bir selâm ile kılman şeklidir.Bu namazı cemâatle kılmak sünnet-i kifâyedir; yâni heryerleşim, merkezinde en az bir cemâatle (camide) bu namazınkılınması sünnettir. Herkes evinde kılarsa cemâat sünneti terkedilmişolur. Bir grup cemâat camide kılarsa diğerlerinin evlerindekılmaları da caizdir. Ancak camide cemâatle kılmak dahafaziletli ve sevaplıdır.
5 — Terâvih namazı:
12
Ara